Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:24:31 GMT

هشتگ اخراج سفیر انگلیس از لیبی ترند شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۵۸۹۷

هشتگ اخراج سفیر انگلیس از لیبی ترند شد

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «روسیه الیوم» فعالان لیبی در شبکه‌های اجتماعی امروز (شنبه) با راه اندازی هشتگی در این شبکه‌ها خواستار اخراج «کارولین هورندال» سفیر انگلیس در لیبی از کشورشان شدند.  

چند ساعت پس از انتشار بیانیه سفارت انگلیس در لیبی، هشتگ «# طرد_السفیرة_البریطانیة_من_لیبیا» (# سفیر - انگلیس - را از - لیبی اخراج کنید) در پاسخ به بیانیه سفارت انگلیس در شبکه توئیتر ترند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالان لیبی در توئیتر بیانیه سفارت انگلیس در این کشور را تخلف غیرقابل قبول و دخالت در امور داخلی خود توصیف کردند.  

یکی از این فعالان در توئیتی نوشت که آنچه سفارت انگلیس در مورد حمایت و به رسمیت شناختن دولت «دبیبه» تا زمان برگزاری انتخابات گفته است، نباید مورد توجه قرار گیرد. 

وی این اظهارات دخالت آشکار در امور لیبی دانست و ادامه داد: باید علیه این دخالت آشکار در همه شهرهای لیبی تظاهرات برگزار شود.  

یکی دیگر از کاربران اهل لیبی در توئیتر نوشت:  نیروهای فعال ملی شرق، غرب و جنوب برای حفظ وطن باید بصورت فوری با یکدیگر دیدار کنند و اختلافات سیاسی خود را کنار بگذارند، وطن با توئیت وبلاگ نویسان و انتشارات آن‌ها نجات نخواهد یافت. 

وی افزود: کشور با توئیت و وبلاگ‌نویسی شهروندان یا انتشارات آن‌ها نجات نخواهد یافت بلکه کشور از این لحظه پیش از اینکه دیر شود به اقدام جدی و مؤثر در میدان عمل نیاز دارد. 

سفارت انگلیس در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود تاکید کرده بود که لندن دولت وحدت ملی را به عنوان نهاد مکلف برای رهبری لیبی تا زمان انتخابات به رسمیت می‌شناسد و مخالف ایجاد دولت‌ها و نهادهای موازی است. 

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش یافته است. 

 در نتیجه موضوعات مبهمی چون برگزاری و یاعدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است. طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشارهای خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات هستند، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدام شرایط، هنوز نامعلوم است. 

شورای عالی دولت لیبی چندی پیش  به دنبال تحصن معترضان به روند جاری انتخابات در این کشور مقابل ساختمان کمیسیون عالی انتخابات، پیشنهاد داد که به دلیل تداوم اختلاف‌ها میان احزاب رقیب و نیز مداخلات خارجی، انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۴ دسامبر، به ماه فوریه موکول شود. 

«عمر بوشاح» معاون رئیس شورای دولت لیبی دو هفته پیش در جریان کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس به تنش و نبود اعتماد میان احزاب و نیز مداخلات خارجی اشاره کرد و هشدار داد، شرایط موجود تمام روند سیاسی را تشدید خواهد کرد. او گفت که بهتر است انتخابات ریاست جمهوری نیز در ماه فوریه و همزمان با انتخابات پارلمانی در لیبی برگزار شود. 

پس از آن‌که دادگاه استیناف طرابلس محرومیت «سیف‌الاسلام قذافی» و «خلیفه حفتر» از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری لیبی را لغو کرد، اختلاف‌ها بر سر موعد انتخابات از یک سو و نگرانی‌ها از محکم شدن جا پای طرفهای خارجی در این کشور از سوی دیگر، دولت موقت لیبی را با چالش مواجه کرده است.

برچسب‌ها انگلیس قاره آفریقا انتخابات پارلمانی لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس قاره آفریقا انتخابات پارلمانی انگلیس قاره آفریقا انتخابات پارلمانی لیبی انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات سفارت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی - وست هم؛ ترکیب رسمی

آبی‌ها از یک تیم لندنی دیگر میزبانی می‌کنند.

طرفداری | چلسی به مصاف وست هم می‌رود.

تیم‌های چلسی و وست هم در دیداری از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

اطلاعات بازی چلسی و وست هم تاریخ برگزاری: یک‌شنبه، 16 اردیبهشت 1403 (5 می 2024) ساعت برگزاری: 16:30 به وقت تهران مکان برگزاری: استادیوم استمفوردبریج، لندن هفته برگزاری: هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023 داور: اندرو مدلی ترکیب ابتدایی چلسی و وست هم چلسی (۱-۳-۲-۴): پتروویچ | چالوبا، بادیاشیل، سیلوا، کوکوریا | گلگر، کایسدو | مودریک، پالمر، مادوئکه | جکسون وست هم (۱-۳-۲-۴): آرئولا | سوفال، زوما، اوگبونا، امرسون | آلوارز، سوچک | پاکتا، کودوس، بوون | آنتونیو

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • چلسی - وست هم؛ ترکیب رسمی
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!