Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از درمانگاه آ.آودیسیان با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است، افزود: امروز به این درمانگاه خیریه که توسط هموطنان ارامنه اداره می‌شود، آمدیم تا علاوه بر تبریک به کادر بهداشت و درمان مجموعه، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این عزیزان هم قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت بهداشت باید بتواند به همه مردم به ویژه هموطنان مسیحی که در همه صحنه‌ها همچون دفاع مقدس حضور داشته و همیشه حامی انقلاب اسلامی بوده اند، بهترین خدمات را ارائه دهد.

اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی

عین اللهی درباره آخرین جزئیات از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی در کشور، گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود ۹۳ درصد اجرایی شده و درصد کمی به دلیل زیرساخت‌ها باقی مانده است که برطرف خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه البته در تهران وضعیت خیلی خوب نیست و طرح نزدیک به ۶۸ درصد اجرایی شده است، عنوان کرد: با تلاش همکاران شرایط بهبود پیدا می‌کند. در اجرای این طرح شرکت‌های بیمه گر همراهی بسیاری داشته و دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نبوده و بیشتر به سخت افزارها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: متأسفانه این سویه انتشار بسیار وسیعی داشته و به صورت تصاعدی می‌تواند افراد را مبتلا کند. البته درصد بالای واکسیناسیون نقطه امیدی است که در کشور داریم. در تهران ۹۰ درصد دوز اول و حدود ۷۸ درصد هم هر دو دوز را دریافت کرده اند که نقطه قوت است.

دوز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از سویه اومیکرون جلوگیری می‌کند

عین اللهی ادامه داد: در دنیا ثابت شده است که دز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از سویه اومیکرون جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین مسئله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. ما یک تا دو هفته طلایی داریم، معمولاً پس از سه هفته از شروع ابتلای اولیه سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می‌دهد به همین منظور و در فرصتی که داریم تزریق دوز سوم واکسن باید به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری ها، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم وضعیت خوب کنونی را که در کشور شاهد هستیم با تلاش رسانه‌ها و همراهی مردم حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع:مهر

ملیحه آدینه کد خبر: 1123253 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا سویه اومیکرون عین اللهی سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس خراسان، مجید فدوی سه شنبه شب در آستانه هفته معلم طی نشست خبری اظهار کرد: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

فدوی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش گناباد این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سال‌های گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آن‌ها استفاده می‌کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فدوی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • بیرانوند به بازی سپاهان هم نمی‌رسد؟