Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار سفارت یمن در عراق تاکید کرد: شهید ایرلو از هیچ کمکی به مردم یمن دریغ نکرد.

به گزارش ایسنا، محمد احمد القبلی، کاردار سفارت یمن در عراق در مراسم بزرگداشت یاد شهید حسن ایرلوۀ سفیر ایران در یمن طی سخنانی تاکید کرد که شهید ایرلو از سفیران مخلصی بود که در کنار ملت مظلوم یمن صادقانه ایستاد و از هیچ کمکی به آنها دریغ نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهید ایرلو در طول مدت فعالیت در صنعا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در یمن، همواره می‌کوشید پیام رسان صلح از مردم یمن به کشورهای جهان باشد.

کاردار سفارت یمن در عراق  خاطر نشان ساخت که شهید ایرلو صادقانه کوشید به تجاوز نظامی علیه ملت مظلوم یمن که سال هاست بدون هیچ توجیه قانونی ادامه دارد، پایان بدهد و وی نخستین سفیر رسمی یک کشور خارجی بود که با وجود همه شرایط سختی که در نتیجه تجاوز نظامی‌ با آن مواجه است، در صنعا برای کمک به ملت مظلوم یمن حضور یافت.

 القبلی به همین مناسبت به دولت و ملت ایران خصوصا رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت و با خانواده سفیر شهید ابراز همدردی کرد.

شیخ «خالد الملا» رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق نیز در سخنانی در این مراسم  تاکید کرد: شهید ایرلو تمام عمر با برکت خود را در میادین جهاد و خدمت طی کرد و از این رو جان خود را در یکی از جبهه‌های حق و باطل یعنی جبهه یمن، فدا کرد.

به گفته وی، جبهه یمن، جبهه مظلومی است که جهان می‌کوشد آن را نایده گرفته و فراموش کند.

وی با اشاره به تقارن شهادت ایرلو با سالروز شهادت شهیدان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت : مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید، امسال نیز باید با شکوه برگزار شود.

به گفته وی، امنیت و آرامش امروز عراق مدیون ایثارگری فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و فتوای تاریخی جهاد آیت الله «سید علی سیستانی» و لبیک جوانان عراق است.

 «صطام جدعان الدندح» سفیر جمهوری عربی سوریه نیز در سخنانی کوتاه  در این مراسم تاکید کرد که شهید ایرلو یک قهرمان است و ما به وجود چنین شخصیت هایی افتخار می‌کنیم. در این مراسم تعدادی از شخصیت های عراقی و خارجی نیز درباره مقام سفیر شهید حسن ایرلو و خدماتی که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از قضایای امت اسلامی ارائه کرده و همچنین مظلومیت ملت یمن سخنانی ایراد کردند.
امام جماعت یکی از مساجد اهل سنت در بغداد نیز در اظهاراتی گفت: رژیم عربستان سعودی عامل همه بدبختی‌های منطقه است. شیخ «عبدالامیر عثمان الگیلانی» افزود :عربستان سعودی باعث ورود گروه تروریستی «داعش» به عراق و نابودی شهرهایش و ویرانی سوریه و یمن و همه کشورهای عربی و اسلامی است.

 وی خاطر نشان کرد: چه جنایتی از این بالاتر که ملت مظلوم یمن را از هر طرف تحت محاصره شدید قرار داده به نحوی که سفیر جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند خاک این کشور را ترک کرده و به کشور خود برای درمان به موقع برگردد.

وی تاکید کرد : مردم مظلوم یمن نشان دادند که با وجود کمبود امکانات، توانسته اند طعم تلخ شکست را به رژیم سعودی بچشانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن ایرلو یمن ملت مظلوم یمن شهید ایرلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در سومین بیانیه خود طی شب جاری از حمله موفق با سلاح مناسب به هدفی حیاتی در بحرالمیت خبر داد.

در حال تکمیل....

کد خبر 6095412

دیگر خبرها

  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق