Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:14:30 GMT

آغاز طرح «جهش ملی مسکن» در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۵۹۵۰

آغاز طرح «جهش ملی مسکن» در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز شنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن با محوریت اجرای طرح جهش ملی مسکن در لرستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت طرح جهش ملی مسکن و تأکیدات رئیس جمهور و پیگیری دولت سیزدهم در تهیه مسکن در سطح کشور، پیرو مصوبات جلسه قبلی به فرمانداران محول شده بود تا زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی را در شهرستان‌های مختلف احصاء کنند که در این جلسه گزارش مذکور توسط مدیر کل راه و شهرسازی استان ارائه شد و بر همین اساس، زمین‌های مازاد مربوط به چند دانشگاه واقع در مجموعه دانشگاهی کمالوند پس از بحث و تبادل نظر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به این موضوع اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه بنا شد وسعت لازم و استاندارد فضای دانشگاه رعایت شده و از زمین‌های مازاد آن با اولویت تهیه مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و مجموعه‌های مرتبط با دانشگاه لرستان به منظور اجرای طرح جهش ملی مسکن استفاده شود.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی به مجموعه دانشگاهی کمالوند به جای کمیت آن گفت: مساحت مجموعه دانشگاهی کمالوند لرستان در حال حاضر ۲۱۸ هکتار است که بخشی از فضای مازاد آن به موضوع طرح جهش ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

زیویار گفت: در این جلسه همچنین به موضوع اختلاف بعضی از پیمانکاران ستاد اجرایی و شهرداری‌ها در خصوصی طولانی شدن زمان صدور پروانه ساخت، رسیدگی شد و شهرداری‌ها مکلف شدند که در اسرع وقت نسبت به صدور پروانه‌ها اقدام تا متقاضیان دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 5383953

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرهاد زیویار قانون جهش تولید مسکن ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان قاسم سلیمانی شب یلدا آتش سوزی واکسن کرونا بارش باران شیوع کرونا عکس استانها طرح جهش ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی از ضرورت ایجاد دهکدۀ شهری برای رفع مشکل مسکن در لرستان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روح‌الله اکبری، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، شامگاه شنبه، در جلسۀ شورای مسکن لرستان گفت: تأمین زمین در این استان به‌دلیل وضعیت جغرافیایی دشوار است.

او با بیان اینکه 20 درصد جمعیت لرستان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: این استان در اجرای طرح خودمالک شهری پیشرفتی ندارد.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت لرستان برای ساخت دهکدۀ شهری یادآور شد: ایجاد دهکدۀ شهری با حفظ باغات کشاورزی یکی از راه‌های ساخت واحد مسکونی در این استان است.

اکبری با تأکید به دسترسی روستاها به آب، برق و گاز، بیان کرد: زیرساخت‌های ایجاد دهکدۀ شهری در لرستان فراهم است و فرایند تصویب این طرح نیز قابل حل‌وفصل است.

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار لرستان

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این جلسه گفت: عدم رفع مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان قابل توجیه نیست و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح هستند.

او با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اضافه کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید در این استان رفع شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: جلسات شورای مسکن در این استان باید به‌صورت منظم و با مشارکت دستگاه‌های تأثیرگذار برای اجرای طرح ملی مسکن تشکیل شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان