Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العهد عراق، با نزدیک شدن دومین سالگرد شهادت فرمانده ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی در جنایت پلید آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، مراسم یاد بودی با شعار «شهدای فرودگاه راز پیروزی هستند» در شهرستان دیر واقع در شمال بصره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان شرکت کنندگان نشان دهنده پیام‌هایی بود که عراقی‌ها ارسال و با حضور نظامی آمریکایی‌ها مخالفت و تأکید کردند که انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس حتما گرفته خواهد شد.

سید عمار الموسوی ‏ از اعضای الحشدالشعبی عراق گفت: «به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس می‌گوییم این خون‌های پاک که در خاک عراق ریخته شد برای حفظ کشور بود. از کسانی که هستند و کسانی که پایداری می‌کنند ان شاء‌الله می‌خواهم انتقام خون حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس را بگیرند.»

شیخ محمد النوری ‏ نائب رئیس شورای علمای رباط محمدی در عراق گفت: «وقتی دیدند حاج قاسم با مجاهدان و با بسیج مردمی و با همه نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های عراقی است و بر گروه‌های داعشی پیروز شد آمریکا و کسانی که با آن بودند به خشم آمدند و این جنایت پلید را مرتکب شدند.»

جواد الساعدی عضو شورای هماهنگی گفت: «الان خواسته‌های مردم عراق به صورت کلی از شمال تا جنوب این کشور این است که بر لزوم اخراج نیرو‌های آمریکایی در زمان مشخص شده یعنی تا پایان سال کنونی میلادی تأکید می‌کنند.»

شرکت کنندگان در مراسم بر ضرورت پیگیری جنایتکاران و همدستان آن‌ها در ترور فرماندهان پیروزی تأکید کردند.

در همین حال سرکنسول ایران در این استان بر پیشرفت تهران و بغداد در مجازات همه عناصر دخیل در جنایت فرودگاه و در صدر آن‌ها رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ تاکید کردند.

علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: «دولت عراق و دولت ایران برای صدور حکم مناسب برای قاتلان مصمم هستند. حکم بازداشت رئیس جمهور (سابق) آمریکا که دستور ترور فرماندهان را صادر کرده است صادر شده است و هویت قاتلان مستقیم و غیر مستقیم از طریق کمیته‌ای که از طرف دولت‌های ایران و عراق تشکیل، مشخص شده است تا به دادگاه تحول داده شوند تا حکم مناسب را درباره این جنایت زشت دریافت کنند.»

شرکت کنندگان از دو فرمانده شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی که با تروریست‌های داعشی جنگیدند قدردانی و بر ادامه مسیر فرماندهان شهید و بر عزم راسخ خود برای پیروزی بر نیرو‌های اسکتبار جهانی تأکید کردند.

فعالیت‌ها و سخنرانی‌ها مختلف، اما یک چیز ثابت بود و آن جاودانه بودن شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگویی برای نسل‌های آینده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید سلیمانی ابومهدی المهندس تحولات عراق حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد