Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر،  به نقل از شرکت شبکه مدیریت برق ایران، مهدی درفشیان مرام مدیر پشتیبانی بهره‌برداری و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران  گفت: تعمیرات واحدهای نیروگاهی و تجهیزات شبکه انتقال مطابق با برنامه‌ریزی سالانه تا پایان آذر ماه سال جاری به منظور آمادگی حداکثری برای تامین برق در زمستان ۱۴۰۰ و اوج بار تابستان ۱۴۰۱ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص برنامه تعمیرات اجرا شده افزود: از نیمه شهریور ماه تعداد ۶۷۰۰ برنامه تعمیراتی تا پایان هفته اول دی ماه اجرا شده است، که شامل ۴۴ درصد از تعمیرات سالانه واحدهای نیروگاهی به میزان ۴۵۳۰۰ مگاوات معادل ۳۳ میلیون مگاوات‌ساعت و به ترتیب ۱۵۴۸، ۱۴۹۶ و ۶۴۱ برنامه سرویس و نگهداری ترانسفورماتور، خط و باسبار در شبکه انتقال می‌باشد.

مدیر پشتیبانی بهره‌برداری و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تحقق تعمیرات دوره‌ای و اساسی واحدهای حرارتی، اتمی و برق آبی و تجهیزات مهم شبکه سراسری برق کشور مطابق برنامه‌ریزی سالانه حاصل برنامه‌ریزی دقیق در دیسپاچینگ ملی و هماهنگی موثر بخش‌های مختلف صنعت برق است که شامل موارد زیر است:

- شروع تعمیرات از شهریورماه علیرغم استمرار ناترازی تولید و مصرف با برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شبکه با میزان حاشیه کمتر در ذخیره تولید، مدیریت مصرف و همچنین افزایش سطح قابلیت تولید دردسترس از طریق ادامه تولید واحدهای زیر ۱۰۰ مگاوات و افزایش زمان همکاری تولیدکنندگان برق خارج از وزارت نیرو.

- ایجاد گردش کاری درخواست‌های تعمیراتی با شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و افزایش تعاملات و هماهنگی‌های ضمنی با نیروگاه‌ها، در راستای استخراج زمانبندی دقیق برنامه تعمیرات، متناسب با شرایط شبکه و تخصیص درجه آزادی شروع پیش از موعد برنامه تعمیراتی با توجه به نرخ کاهش نیاز مصرف پس از پیک تابستان.

- استفاده حداکثری از فرصت پیش از شروع محدودیت‌های سوخت در اجرای برنامه‌های تعمیرات به نحوی که به طور متوسط حدود ۶۵ برنامه تعمیرات در روز اجرا شده است. این عدد در سال ۱۳۹۹، به طور متوسط ۵۵ برنامه تعمیرات در روز بوده است.

- پیاده سازی الگوی ارزش‌گذاری سوخت مناطق مختلف شبکه در راستای مدیریت بهینه سوخت در برنامه‌ریزی آرایش تولید نیروگاه‌ها و به تبع آن مدیریت بهینه برنامه‌های تعمیراتی به استناد دستورالعمل ثابت بهره برداری مدیریت سوخت.

- شناسایی و تخصیص درجه اولویت بالا به تائید برنامه‌های تعمیراتی واحدهای نیروگاهی با شرایط مخازن سوخت مایع مناسب، از طریق اجرای آنالیز ذخیره سوخت-ظرفیت تولید، به منظور آمادگی حداکثری این واحدها در بازه زمانی محدودیت سوخت با توجه به سطح مخازن سوخت مایع مناسب.

- تخصیص درجه اولویت بالا به تائید برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه‌های دارای سهمیه گاز در زمستان، متصل به خط لوله گازوییل یا دریافت سوخت مایع به شکل سهل الوصول، با توجه به سهولت سوخت رسانی به نیروگاه‌های مذکور و به منظور آمادگی حداکثری این واحدها در بازه زمانی محدودیت سوخت و جلوگیری از تعویق تعمیرات نیروگاهی این واحدها مبنی بر نیاز مبرم به تولید آن‌ها در شرایط محدودیت سوخت.

- اجرای آنالیز راندمان-سوخت جهت تعیین میزان اثرگذاری راندمان در صرفه جویی سوخت در راستای مصالحه بین مدیریت سوخت و صدور برنامه تعمیرات واحدهای سیکل ترکیبی با در نظرگیری افزایش نرخ خروج اضطراری ناشی از تعویق صدور برنامه تعمیراتی واحدهای سیکل ترکیبی و به تبع آن اعمال مدیریت مصرف ناشی از کمبود قابلیت تولید.

-هماهنگی با شرکت‌های برق منطقه‌ای برای انجام تعمیرات پیشگیرانه و اجرای تمهیدات لازم در خطوط موثر در تبادلات اصلی شبکه سراسری به منظور استفاده از ظرفیت اضطراری خطوط در شرایط پیشامدی.

مدیر پشتیبانی بهره‌برداری و برنامه‌ریزی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، ضمن تامین تقاضای برق در زمستان سال جاری، تعمیرات واحدهای نیروگاهی و تجهیزات شبکه انتقال تا پایان سال مطابق برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا در ایام اوج بار تابستان سال بعد، با کاهش نرخ خروج اضطراری تجهیزات، بیشترین آمادگی برای تامین انرژی الکتریکی مشترکین فراهم آید.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واحدهای نیروگاهی برنامه های تعمیرات واحدهای نیروگاهی تعمیرات واحدهای برنامه تعمیرات برنامه ریزی شبکه انتقال بهره برداری نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند

 ابوطالب شفقت در نشست با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها به همراه معاونت عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری باید هرچه سریعتر وضعیت قانون بودجه و تمامی اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: باتوجه به دستورات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیرمحروم باید مشخص شوند تا برای انجام خدمات و اقدامات در مناطق مختلف برنامه ریزی شود.

شفقت افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به خوبی مطالعه نماید تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از وزارتخانه مربوطه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود