Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، موافقت‌نامه سایکس-پیکو یا موافقت‌نامه آسیای صغیر توافقی سری میان انگلیس و فرانسه بود که در روز نهم ماه مه ۱۹۱۶ در خلال جنگ جهانی اول و با رضایت روسیه برای تقسیم امپراتوری عثمانی منعقد شد و مرزهای جدیدی در منطقه ترسیم شد

 «محمد صادق الهاشمی» رییس مرکز «العراق» برای پژوهش های راهبردی و مسئول موسسه فرهنگی – رسانه ای «قلم» به عنوان میزبان این همایش که امروز شنبه به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در بغداد برگزار شد گفت که یکی از مهمترین دستاوردهای اقدامات شهید سلیمانی در منطقه، ناکام گذاشتن طرح سایکس پیکو جدید برای تجزیه کشورهای منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی این دیدگاه خود را بر مبنای دیدار شخصی که با شهید سلیمانی قبل از شهادت، داشته عنوان کرد و افزود که طرح سایکس پیکو جدید با حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کلید خورد که ماحصل آن اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا بود.
الهاشمی ادامه داد که هدف این طرح تجزیه بخش های شمالغربی ایران، شمال عراق، شمال سوریه و بخش هایی از ترکیه بود تا در مقابل دامنه سلطه و نفوذ رژیم صهیونیستی گسترش یافته و «اسراییل بزرگ» در منطقه شکل بگیرد.

وی اضافه کرد که اقدامات شهید سلیمانی در منطقه این طرح بزرگ را ناکام گذاشت و بعد از شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، مسوولیت ها بر دوش نیروهای مجاهد و مقاوم در عرصه های مختلف شده است.

این صاحب نظر عراقی، یکی از حوزه های مهم رویارویی را عرصه قلم و رسانه و تبلیغات دانست و گفت که صاحب نظران و مومنان به مقاومت باید با قلم خود، برای آگاهی سازی جامعه تلاش کنند.

در این همایش تعدادی از صاحب نظران عراقی درباره اهمیت خروج نیروهای آمریکایی از عراق سخن گفتند و تاکید کردند که ثبات اقتصادی و سیاسی درعراق با وجود نیروهای آمریکایی، غیر ممکن است.

کارشناسان عراقی بر ضرورت تقویت بیش از پیش جبهه مقاومت در عرصه های رسانه ای برای آگاهی سازی در بین جامعه به ویژه قشر جوان تاکید کرد.

 موسسه فرهنگی و رسانه ای قلم یکی از نهاد متشکل از تعدادی از مراکز پژوهشی و صاحب نظران و تحلیلگران عراقی است که به حدود ۶۰۰ صاحب نظر در عرصه های مختلف، سیاست، اقتصاد، علوم اجتماعی و فرهنگی در آن عضو هستند.

امسال سالگرد شهادت فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در برگیرنده فعالیت های مختلفی است که بخشی از این فعالیت ها زودتر از سال گذشته آغاز شده و نشان می دهد که نسبتا به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه خواهد بود.

یکی از مهمترین شعارهای مراسم های امسال، خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سایکس پیکو سردار سلیمانی سایکس پیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مهمترین محور‌های زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

در گزارش روز‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون