Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگاران افزود: از جمله این مسیر‌ها می‌توان به کریدور خلیج فارس به دریای سیاه، کریدور تازه تاسیس ایران – آذربایجان – گرجستان – دریای سیاه، گذرگاه شارجه – استانبول و مسیر استراتژیک استانبول – تهران – اسلام آباد موسوم به ITI اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته آذربایجان غربی در مسیر اصلی جاده ابریشم قرار داشته که البته تلاش‌هایی برای تغییر این مسیر و همچنین کاهش توجه به این جاده مهم و قدیمی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت گذرگاهی برای توسعه استان، اقدامات مستمری در راستای بهبود وضعیت راه‌ها و توسعه محور‌های ارتباطی صورت می‌گیرد.

شکری گفت: البته استفاده بسیار خوبی نیز از این گذرگاه‌ها انجام می‌شود به طوری که بیش از ۶۴ درصد واردات زمینی جاده‌ای کشور و ۲۶ درصد صادرات زمینی جاده‌ای کشور از آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ترانزیت از گذرگاه‌های مرزی آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

وی از وجود ۱۲ هزار و ۶۶۱ کیلومتر راه در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: از این میزان، حدود ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، افزون بر ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان راه روستایی، چهارهزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت شده و سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر باقی است.

شکری بیان کرد: سن ناوگان باری آذربایجان غربی آذربایجان غربی حدود ۱۶ سال بوده که سه سال کمتر از متوسط کشوری و ناوگان اتوبوسی نیز ۱۱.۹۱ سال و نیم سال جوان‌تر از متوسط کشوری است.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای کریدور بین المللی آذربایجان غربی آسیای جنوب شرقی اروپا قفقاز آذربایجان غربی آذربایجان غربی صورت می گیرد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

کد خبر 848696 منبع: مشرق برچسب‌ها سيل خبر مهم باران عربستان حوادث جهان

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان