Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:40:48 GMT

نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما عمیق نیست

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۶۶۸۳

نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما عمیق نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما هنوز عمیق نیست، تخصص‌هایی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند، بسیار پراکنده و متنوع است، علت این اتفاق نیز عدم وجود متولی برای کسب و کارهای نوین است و اگر یک متولی مشخص وجود داشته باشد، این مسیر کارآمدتر پیش می‌رود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت و لزوم برپایی نمایشگاه کسب و کار، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها لبه‌ی تعامل کسب و کارها و در دوران پساکرونا زمینه‌ساز باز شدن مجدد پنجره‌های کسب و کارها خواهد بود، کسب و کارها می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها خود را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت نمایشگاه‌ها به عنوان یک تسهیلگر برای کسب و کارها است، ادامه داد: نمایشگاه‌ها فضا و فرصتی مناسبی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند، لازم است کسب و کارهای حرفه‌ای و کیفی در نمایشگاه‌ها حضور یابند تا بتوانند آگاهی لازم درباره جزئیات فعالیت خود را به متقاضیان آن حرفه ارائه دهند، البته لازم است افراد نیز اطلاعات کافی درباره برگزاری نمایشگاه داشته باشند تا ترغیب شوند و در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز است مدیریت جدید در شرکت نمایشگاه‌ها به دلیل لزوم تعاملات بین‌المللی که وجود دارد، حضور خود را تنها به اصفهان محدود نکند و با ذی‌نفعان محوری نمایشگاه در بخش خصوصی اتاق فکرهای منسجمی را تعریف کند.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه چالش‌هایی با برخی از صاحبان کسب و کار وجود دارد که با تعامل حل خواهد شد، افزود: اگر اتاق‌های فکر مدون و منسجمی با حضور ذی‌نفعان تشکیل شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، چرا که قطعاً کسب و کارها با جزئیات و ویژگی‌های آن کسب و کار آشنایی بیشتری دارند و ممکن است ایده‌ها و راهکارهای مؤثر و بهتری را ارائه دهند و مسئولان ذی‌ربط تسهیلگر دیدگاه‌های آنها باشند، در این صورت حدود ۸۰ درصد موضوع حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما هنوز عمیق نیست، تصریح کرد: تخصص‌هایی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند، بسیار پراکنده و مواردی که در نمایشگاه تبلیغات شده بسیار متنوع است؛ علت این اتفاق نیز عدم وجود متولی برای کسب و کارهای نوین است و اگر یک متولی مشخص وجود داشته باشد، این مسیر کارآمدتر پیش خواهد رفت و شاهد نتایج موثرتری هم خواهیم بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: توصیه می‌شود که مدیریت شرکت نمایشگاه‌ها ارزیابی‌های ۳۶۰ درجه‌ای انجام دهد، به این معنا که دیدگاه‌های غرفه‌داران و مشتری‌ها بررسی شود، البته نمایشگاه باید به طور هدفمند در این زمینه عمل کند، زیرا این اقدام در رونق نمایشگاه تأثیرگذار است.

کد خبر 544371

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کسب و کار نوین نمایشگاه کسب و کار نمایشگاه کسب و کار اصفهان کسب و کار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمایشگاه کسب و کار برای کسب و کارها نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰۰۰۰ بازدیدکننده سال خوبی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طحانیان شامگاه شنبه _هشتم اردیبهشت_ در برنامه بهار بهار اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰۰۰۰ بازدیدکننده سال خوبی بود و بر این اساس سال ۱۴۰۳ را با نمایشگاه خودروها آغاز کرده و بیش از ۳۰۰۰۰ بازدیدکننده داشتیم.

وی افزود: هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان تلاش شد سهم کوچکی در این بزرگداشت داشته باشیم و بر این اساس نمایشگاه گل و گیاه و سوغات را داریم که تا دهم اردیبهشت ادامه دارد و تا کنون بیش از ۲۵۰۰۰ بازدیدکننده از تمام کشور داشتیم‌.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی نمایشگاه بین‌المللی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث و هدف‌گذاری‌ها آن است که نقش اصلی خود را ایفا کنیم و در این راستا نمایشگاه‌ها به‌عنوان شتاب‌دهنده و شبکه‌ساز نقشی مهم در مباحث اقتصادی دارند و در کنار این موضوع مباحث اجتماعی نیز قابل اهمیت است.

طحانیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برای ما سالی ویژه است و در این راستا بیش از ۴۵ عنوان نمایشگاهی داریم، اظهار کرد: نیاز بازار موضوعی مهم است که نمایشگاه‌ها متناسب با آن برگزار می‌شود، در کنار نمایشگاه‌ها رویدادهای تخصصی نیز امری قابل توجه است که در سال گذشته بیش از ۱۷۰ رویداد تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: شروع فاز ۲ نمایشگاه از دیگر موارد قابل توجه در سال گذشته بود و امید است سالن همایش و تجارت به‌زودی به بهره‌برداری برسد و باید گفت نمایشگاه اصفهان از نظر سازه و زیرساخت منحصر به‌فرد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی در استان عمری بیش از ۳۰ سال دارد، خاطرنشان کرد: از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم و در این راستا نمایشگاه بستری برای نشان دادن صنعت و ظرفیت اصفهان است‌.

طحانیان عنوان کرد: نمایشگاه فرش، طلا، فولاد، فن‌نما، دام و طیور و کشاورزی از جمله نمایشگاه‌های مطرح است که در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن دارد، همچنین ۳ نمایشگاه برای دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 748589

دیگر خبرها

  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی