Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:58:56 GMT

تولید مشترک پهپاد «بیرقدار» اوکراین با ترکیه

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۷۱۰۹

تولید مشترک پهپاد «بیرقدار» اوکراین با ترکیه

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین از آغاز تولید مشترک پهپاد بیرقدار با ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین از تولید مشترک پهپاد بیرقدار ترکیه در اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «ما در حال توسعه همکاری با ترکیه هستیم و تولید پهپاد "بیرقدار TB۲" ترکیه در اوکراین را آغاز کرده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، دولت اوکراین زمینی را برای ساخت این پهپادها درون کشورش در اختیار ترکیه قرار داده است.

پهپادهای بیرقدار ترکیه اولین بار در ماه اکتبر توسط ارتش اوکراین علیه توپخانه منطقه جدایی طلب دونباس در شرق اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

سایت تولید پهپادهای بیرقدار که در استانبول مستقر است از سال ۲۰۱۹ تا کنون دهها پهپاد به همراه موشکها و ایستگاههای کنترل آن به اوکراین فروخته است.

فروش پهپادهای تهاجمی ترکیه به اوکراین خشم و اعتراض مقامات روسیه را برانگیخته است.

چندی پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از استقرار پهپادهای تهاجمی اوکراین در مرزهای این کشور شدیدا انتقاد کرد. پیش از آن نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور نیز در گفت‌وگو با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره تجهیز نظامی اوکراین توسط ترکیه هشدار داده بود.

علاوه بر این، به گفته مقامات ترکیه‌ای، آنکارا و کی‌یف در زمینه همکاری برای تولید راکتهای فضاپیما مشابه راکتهای «زنیت-۲» اوکراین توافقنامه‌ای به امضا رسانده‌اند.

تولید این لانچرها می‌تواند به توسعه موشکهای بالستیک ترکیه نیز کمک کند هرچند که مقامات آنکارا می‌گویند قصدی برای آن ندارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ترکیه اوکراین پهپاد تولید پهپاد بیرقدار دولت اوکراین مولود چاووش اوغلو ولادیمیر پوتین سرگئی لاوروف خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک ضد پهپاد در جنگ اوکراین
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت