Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی امروز شنبه از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به «ألویة العمالقة» را به استان شبوه انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب عناصر این تیپها، از جریان‌های سلفی-تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

به گزارش این سایت، این برای نخستین بار است که عناصر حزب اخوانی الاصلاح از زمان ورود به ابین، به عناصر القاعده اجازه عبور می‌دهند.

بنا بر این گزارش، هنوز مشخص نیست که این اقدام برای تسهیل حضور یا استقرار عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی است تا اینکه بتوانند منابع این استان را تحت لوای گروههای تروریستی غارت کنند.

این در حالی است که دولت مستعفی نیز در این مناطق، رو به زوال است و طی سالهای گذشته به پوششی برای عملیاتهای گسترده غارت منابع یمن توسط ائتلاف سعودی بدل شده است.

شهریور ماه گذشته، درگیریهای شدیدی بین مزدوران وابسته به عربستان و امارات در جنوب یمن به ویژه شبوه افزایش یافت. «احمد الزبیری» از سرکرده‌های شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) گفت که این درگیریها در پی مقابله «المقاومه الجنوبیه با تجهیزات [عناصر] اخوان [المسلمین] و القاعده بوده است که از البیضاء در حال عقب‌نشینی بوده‌اند».

شبه‌نظامیان شورای انتقالی اخیرا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا عناصر وابسته به عربستان سعودی را از جنوب یمن اخراج کنند.

شورای انتقالی ۲۱ شهریور ماه جاری از عناصر خود خواست که در شبوه، علیه عناصر حزب الاصلاح، «انتفاضه مردمی»  آغاز کنند.

این اقدام شورای انتقالی بیانگر تلاشهای این نهاد برای اشغال کامل استانهای جنوبی و پایان بخشیدن به حضور گروهها و تشکیلات وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) است.

انتهای پیام/.

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: القاعده عربستان سعودی شورای انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟