Web Analytics Made Easy - Statcounter

"حسین امیرعبداللهیان" ، در بخشی از کتاب خاطراتش از جنگ سوریه، خاطراتی جالب توجه ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرده است.

به گزارش ایران آنلاین، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از کتاب خاطراتش از جنگ سوریه که سال گذشته منتشر شده، خاطراتی جالب از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"امیرعبداللهیان" در بخشی از این کتاب می نویسد: "اگر بخواهم بگویم سردار سلیمانی چه ویژگی هایی داشت، بدون اغراق، عرض میکنم اولا در بعد نظامی یک ژنرال به تمام معنا بود. این را بر مبنای تحلیل خودم نمی گویم. بلکه بر اساس نظر و نظر مقامات و شخصیت های خارجی می گویم. سردار سلیمانی فرصت ها و عملکردهای مثبت فراوانی داشت؛ چه در دوران جنگ تحمیلی چه در دوران تقویت و تضمین امنیت مرزهای شرقی کشور، و چه در دوران مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل که آرزوی توسعه سرزمین های اشغالی از نیل تا فرات را داشت. همه به یاد داریم که تا چند سال پیش دانشمندان هسته ای ما را نیروهای موساد در تهران ترور می کردند. اما امروز صهیونیست ها در درون دیوارهای بتنی با ارتفاع ده دوازده متری در سرزمین های اشغالی محبوس شده اند.

همچنین نقش مهم و کلیدی سردار سلیمانی در مبارزه با داعش را در نظر بگیرید. در هر کدام از این موفقیت های بزرگ که تیمی از مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، و بخش های امنیتی کشور دنبال می کردند. نقش محوری سردار سلیمانی کم نظیر بود. ایشان به دلیل ماموریت های امنیت آفرین، گاهی با ژنرال های همتای غیرایرانی خودش دیدار و همکاری داشت؛ نه اینکه صرفا جلسه تشریفاتی و پروتکلی داشته باشد. 

سردار سلیمانی در جنگ با داعش، پس از مشورت با بشار اسد، از نیروی هوایی روسیه کمک خواست و توافق راهبردی تهران، سوریه، و مسکو شکل گرفت. بخشی از آنچه حاصل شد نتیجه همکاری سردار سلیمانی با ژنرال های روسی و سوری در اتاق عملیات مشترک در دمشق بود. واقعیت این است که مسائل عراق، افغانستان ، لبنان، فلسطین، و سوریه ممکن است مسانلی منطقه ای به نظر برسد؛ اما اینها پرونده هایی است که به شدت امنیتی و سیاسی است و ابعاد جدی بین المللی دارند. هر وقت از سردار سلیمانی راجع به تحولی در سوریه با لبنان سؤال می شد، برخلاف بسیاری از کارشناسان، که در پاسخ سؤال مشابه مستقیم به سراغ لبنان می روند و حرف می زنند، سردار سلیمانی تحلیل را از سطح بین المللی شروع میکرد. تحلیل ایشان مبتنی بر اطلاعات دقیق بود. مطلب را روی منطقه تعمیم می داد، بعد میگفت حالا در این نگاه بین المللی و منطقه ای لبنان در کجای تحولات بزرگ بین المللی قرار دارد".

ژنرالی با برند بین المللی

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در ادامه نقل می کند: "یکی دیگر از ویژگی های بارز ایشان در عرصه نظامی این بود که سردار سلیمانی سردار صرفا ایرانی نبود؛ ژنرالی با برند بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران بود. من، چه دورانی که در وزارت خارجه مسئولیت داشتم، چه دورانی که در پارلمان هستم، شاهد بوده ام که حداقل نیمی از هیئت های خارجی که با من ملاقات می کنند. چه امنیتی و چه سیاسی و بین المللی - وقتی به توافق در موضوعی می رسیدیم میگفتند آیا می توانیم ژنرال سلیمانی را از نزدیک ببینیم؟ برایشان مهم بود که اگر شده برای دقایقی ژنرال سلیمانی را ببینند؛ به خاطر تعاریفی که از ایشان شنیده بودند و مطالبی که در گزارش های منطقه ای و بین المللی راجع به شخصیت سردار سلیمانی منتشر می شد. من در آخرین ملاقاتی که با خانم «فدریکا موگرینی»، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتم، خانم موگرینی هم به نقش مهم سردار سلیمانی در مبارزه با داعش اعتراف داشت.

به خانم موگرینی گفتم شما اروپایی ها باید قدردان جمهوری اسلامی باشید. اگر ایران و رشادت مدافعین حرم و مردم منطقه و جانفشانی نیروهای مسلح ما و متحدین ایران در عراق و سوریه و لبنان نبود، شما در اروپا امنیت نداشتید. شما اروپایی ها فراموش نکنید زمانی که داعش فقط چند روستا و یکی دو شهر را در سوریه و عراق گرفته بود، ایستگاههای مترو در پاریس و بروکسل و لندن امنیت نداشت. کنسرت هایی که برگزار می کردید توسط داعش منفجر می شد. اما، با هزینه ای که جمهوری اسلامی ایران و متحدینش دادند، امنیت برگشت و بخشی از آن امنیت نصیب شما در اروپا بود و بخشی از آن نصیب همه جهان شد.

بعد از شهادت سردار سلیمانی با هر هیئت اروپایی که ملاقات داشتم گلایه کردم و گفتم شما که حمله تلافی جویانه موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را محکوم کردید و ترور سردار سلیمانی را محکوم نکردید، یادتان باشد با این سکوت مجوزی صادر می کنید که هر کس می تواند دیگری را در دنیا هدف قرار بدهد و جامعه جهانی گویی هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد".

انتهای پیام/
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سردار سلیمانی جمهوری اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی

ایلنا نوشت: در حالی که احمد وحیدی وزیر کشور ایران در قالب هیاتی به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز در پاستور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه از دو کشور پاکستان و سریلانکا خواستار بازداشت وی شد.

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم