Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی،رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مورد اهمیت تشدید تلاش‌ها برای حل بحران لیبی و توقف مداخلات خارجی در این کشور توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که این تماس شنبه شب از سوی سیسی انجام شد و طی آن دو طرف به بررسی تحولات لیبی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راضی افزود: دو طرف طی این تماس تلفنی بر اهمیت تشدید تلاش‌های مشترک و هماهنگی متقابل بین مصر و روسیه برای حل بحران لیبی، تحقق خواسته‌های مردم لیبی برای آینده بهتر و همچنین تضعیف شبه نظامیان مسلح و سازمان های تروریستی و پایان دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در امور لیبی توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، سیسی تاکید کرد که مصر نسبت به تعمیق روابط دوجانبه بین دو کشور در همه سطوح و همکاری دوجانبه که به نفع مردم مصر و روسیه باشد ابراز امیدواری کرد.

پوتین نیز به نوبه خود به اهمیتی که کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با مصر در دوره آتی و در چارچوب قرارداد مشارکت و همکاری راهبردی بین دو کشور قائل است، اشاره کرد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای جداگانه، تماس پوتین و سیسی را تایید و اشاره کرد که روسای جمهور دو کشور تبریکات گرمی را به مناسبت سال نوی میلادی رد و بدل کردند.

کرملین اضافه کرد که روسای جمهور دو کشور به گفتگو در مورد روابط روسیه و مصر و سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف رایزنی و از سطح همکاری‌های دوجانبه از جمله اولین نیروگاه هسته ای مصر در الدبعه ابراز خشنودی کردند.

کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که در این تماس پاره‌ای مسائل بین‌المللی بررسی و بر همگرایی مواضع روسیه و مصر در مورد حل و فصل سیاسی بحران لیبی تاکید شد و دو رئیس جمهور توافق کردند که به تماس‌های خود ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است