Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس روز شنبه ۱۸ دی ماه در محل کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود. روح الله حسینی و حسین ثوری، ۲ نامزد نهایی ریاست فدراسیون بوکس هستند. در دوره ۴ ساله حسین ثوری اتفاقات گوناگونی برای بوکس ایران رقم خورد. از حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو و شرکت در مسابقات جهانی صربستان تا خداحافظی احسان روزبهانی از تیم ملی از جمله اتفاقات ۴ سال دوره ریاست حسین ثوری بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوکسور‌های کشورمان امسال در رقابت‌های المپیک توکیو حضور داشتند؛ اما نتوانستند نمایش قابل قبولی از خود نشان دهند. در هر صورت نتایجی که ملی پوشان کشورمان در المپیک کسب کردند، نوید روز‌های خوشی را به بوکس ایران داد.

تاریخ‌سازی بوکس با کسب مدال برنز جهانی

بلافاصله بعد از بازی‌های المپیک، تیم ملی بوکس کشورمان با ۱۰ نماینده در مسابقات جهانی صربستان حاضر شد که دستاورد این بازی‌ها یک مدال برنز برای ایران بود که توسط دانیال شه‌بخش به دست آمد. تیم ملی بوکس ایران که با سرمربیگری علیرضا استکی ۱۰ بوکسور را در این رقابت‌ها داشت، در پایان با کسب ۱۰ پیروزی و یک مدال برنز، عملکرد قابل قبولی را نسبت به دوره‌های گذشته نشان داد. در ضمن مدال برنز شه‌بخش، نخستین مدال بوکس ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی بود.

بعد از پایان این مسابقات عده‌ای معتقد بودند این افتخار به خاطر حضور ثوری در فدراسیون بوکس است؛ اما برخی دیگر گفتند این گونه نیست و افتخاری که بوکس ایران به دست آورده، به واسطه توجه هایی است که در زمان احمد ناطق نوری (رئیس سابق فدراسیون بوکس) شده بود.

قهرمانان سابق بوکس ناراحت از وضع موجود

حال چیزی تا انتخابات فدراسیون بوکس باقی نمانده است؛ اما در این مدت بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان سابق این رشته علیه رئیس فدراسیون موضع گرفته و عملکرد او را در این ۴ سال مورد انتقاد قرار داده اند. در یک ماه گذشته جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان سابق بوکس ۲ مرتبه جلوی وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده اند و خواستار آن شدند که ثوری در انتخابات فدراسیون بوکس شرکت نکند. دلیل آن‌ها هم حضور حمیدرضا قبایی زاده در انتخابات است که می‌گویند او می‌خواهد انتخابات را مهندسی شده برگزار کند.

اقدام فدراسیون در کنار گذاشتن روزبهانی

پیشکسوتان و قهرمانان سابق بوکس معتقدند روح الله حسینی باید رئیس فدراسیون شود؛ زیرا او خودش از جنس بوکس بوده است و بهتر می‌تواند به این رشته رسیدگی کند. به هر حال نقد‌های زیادی به فدراسیون بوکس وارد است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کنار گذاشتن احسان روزبهانی از تیم ملی اشاره کرد. قبل از شروع مسابقات قهرمانی جهان در صربستان رئیس فدراسیون با علیرضا استکی و احسان روزبهانی جلسه‌ای را برگزار کرد و استکی و ثوری به روزبهانی گفتند که از تیم ملی خداحافظی کند تا در کنار استکی به عنوان مربی فعالیت کند.

برنامه دیگر آن‌ها این بود که روزبهانی با خداحافظی از تیم ملی راه را برای جوانان باز کند، تا آینده روشنی نصیب بوکس ایران شود. حال بعد از کنار گذاشتن روزبهانی، نه تنها او به عنوان مربی تیم ملی انتخاب نشد؛ بلکه از آن موقع تا الان رئیس فدراسیون یک بار هم سراغ این ورزشکار را نگرفته است.

بیشتر بخوانید

اظهارات تند ملی پوش سابق بوکس علیه مسئولان فدراسیون وادار کردن روزبهانی به خداحافظی از بوکس

روزبهانی، ملی پوش سابق بوکس کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر، اظهار داشت: آقایان من را وادار کردند از تیم ملی خداحافظی کنم تا در مسابقات جهانی صربستان شرکت نکنم. بعد از آن قرار شد من به عنوان مربی با کادر فنی تیم ملی به مسابقات جهانی صربستان بروم که استکی من را انتخاب نکرد و به جای من شهرام فاتح را با خود به رقابت‌های جهانی برد. فاتح در کجای بوکس ایران است که او را به عنوان مربی به مسابقات جهانی بردند. سرمربی تیم ملی بوکس در قبال من خیلی بی معرفتی کرد و سر من را کلاه گذاشتند. ثوری و استکی در این مدت من را خیلی اذیت کردند و با حرف‌های خود من را از تیم ملی کنار گذاشتند.

بوکس در آستانه حذف از المپیک

یکی دیگر از مشکلات بوکس، حذف از مسابقات المپیک است. کمیته بین المللی المپیک چندی پیش اعلام کرد ۲ رشته وزنه برداری و بوکس از مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس حذف خواهند شد. حال اگر چنین اتفاقی بیفتد، قطعا تبعاتی برای بوکس ایران خواهد داشت. در هر صورت جوانان زیادی در کشورمان هستند که در ورزش بوکس فعالیت می‌کنند و اگر قرار باشد این رشته از مسابقات المپیک حذف شود، احتمالا به آینده این جوانان ضربه وارد خواهد شد.

اظهارات رئیس فدراسیون بوکس درباره حذف این رشته از المپیک

حسین ثوری درباره حذف بوکس از مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس گفت: هنوز بوکس به صورت قطعی از رقابت‌های المپیک حذف نشده است و من هم این خبر را از رسانه‌ها شنیده ام. هنوز هیچ نامه رسمی مبنی بر حذف بوکس از مسابقات المپیک به دست ما نرسیده است. در هر صورت حذف بوکس از رقابت‌های المپیک، نه تنها برای کشور ما بلکه برای تمامی بوکسور‌های دنیا بد خواهد شد. بوکس جزء ورزش‌های اصیل و قدیمی است که قدمتی طولانی دارد. این صحبت‌ها در دوره گذشته هم شد و می‌خواستند بوکس را از بازی‌های المپیک توکیو حذف کنند که موفق نشدند. به نظر من این دوره هم مانند همان خواهد شد و فکر نمی‌کنم بوکس از مسابقات المپیک حذف شود.

ثوری ادامه داد: به اعتقاد من بوکس جزء آن دسته از رشته‌هایی است که باعث می‌شود جذابیت بازی‌های المپیک افزایش پیدا کند. کمیته بین المللی المپیک به نحوه قضاوت داوران و مدیریت فدراسیون جهانی بوکس ایراداتی گرفته و اعلام کرده است اگر این ایرادات برطرف نشوند، بوکس به همراه وزنه برداری از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس حذف خواهند شد.

انتخابات فدراسیون بوکس تا ۲ هفته دیگر برگزار می‌شود و باید دید چه فردی سکان این فدراسیون را برای ۴ سال در اختیار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوکس انتخابات فدراسیون بوکس بوکس از مسابقات المپیک مسابقات جهانی صربستان رقابت های المپیک فدراسیون بوکس رئیس فدراسیون قهرمانان سابق عنوان مربی بوکس ایران تیم ملی مدال برنز سابق بوکس حسین ثوری رقابت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آیین نامه‌ای، انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حضور حسین مطیعی سرپرست فدراسیون و حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بر همین اساس پس از حضور اعضا و انجام رای گیری در نهایت نتایج ذیل به دست آمد: 

حسین رسولی(رئیس کمیسیون ورزشکاران)
۱-مهدی پیرجهان(نماینده حاضر در مجمع)
۲-حسین رسولی(نماینده حاضر در مجمع)
۳-سبحان احمدی(نماینده حاضر در مجمع)
۴-تکتم دستاربندان(نماینده حاضر در مجمع)
۵-مریم کاظمی(نماینده حاضر در مجمع)
۶-حمیده اسماعیل نژاد(نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت