Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به پرداخت وام‌های ودیعه مسکن به زوج‌های دانشجو گفت: دانشجویان علوم پزشکی در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن می‌گیرند.

عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وام‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی وام کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود که این وام برای دانشجویان متاهل دو برابر است که پس از فراغت از تحصیل به صورت اقساط این وام‌ها به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بازگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی به زوج‌های دانشجو

وی افزود: وام ودیعه مسکن که به دانشجویان متاهل داده می‌شود در شهر‌های کوچک ۵۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۶۰ میلیون تومان در شهر‌هایی مانند تهران ۹۰ میلیون تومان است و اگر هر دو دانشجو باشند حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

شیراوژن در ادامه گفت: بازهم این رقم‌هایی که به دانشجو پرداخت می‌شود، نمی‌تواند پاسخگو باشد و ما در حال تلاش هستیم که منابع اختصاص وام را افزایش دهیم و دانشجویان بتوانند وام‌های متعدد و بیشتری بگیرند و افزایش قابل توجه را در سال‌های آینده داشته باشیم. یکی از فواید وام این است که قابل برگشت به صندوق دولت است و از این جهت هم می‌تواند هم کمک خوبی به دانشجویان باشد و هم صندوق رفاه که بتواند خدمات بیشتری را ارائه دهد.

 

 

وی اضافه کرد: اعتبارات وام‌های دانشجویی در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ برای سال آینده باید افزایش پیدا کند.

اتفاقات خوبی برای دستیاران پزشکی افتاده است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات دستیاران گفت: حدود ۱۵ میلیون تومان وام ویژه برای این دانشجویان در نظر گرفته شده و همچنین بیمه تامین اجتماعی برای آن‌ها فراهم شده است که اکثریت این دانشجویان هنوز برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اند که از دانشجویان دستیاری تقاضا می‌کنیم که برای استفاده از این تسهیلات در سایت صندوق رفاه وزارت بهداشت ثبت نام کنند و از این مزیت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تقاضای دانشجویان دستیاری به دلیل حجم کاری زیادی که دارند حقوق به آن‌ها پرداخت شود که البته در قانون پرداخت حقوق به دانشجویان نیامده است، اما افزایش ۲۰ درصدی در حقوق خود را داشتند که با بررسی‌ها و گفتگو‌های کارشناسی در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدند که عدد قابل توجهی افزایش داده شود که نیاز دانشجویان دستیاری پوشش داده شود که بین ۶ تا ۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده که فرآیند رسمی شدن این مصوبه مدتی زمان می‌برد که امیدواریم دانشگاه‌ها با سرعت بیشتری این کار را انجام دهند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فضای مجازی فرصتی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به آموزش‌های مجازی و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی در این فضا گفت: از زمانی که آموزش‌های حضوری تعطیل و آموزش‌های مجازی جایگزین آن شد، جنس فعالیت‌های فرهنگی که در دانشگاه‌ها رواج داشت به صورت حضوری بود، اما مجموعه‌های دانشجویی از این فرصت استفاده کردند و برنامه‌ها را در فضای مجازی برگزار کردند.


وی افزود: برگزاری برنامه‌ها به صورت مطلوب نبود، اما امیداواریم با حضوری شدن دانشگاه‌ها شور و نشاط دانشجویان مانند گذشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیراوژن وام دانشجویی دانشجویان متاهل وام ودیعه مسکن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ۱۲۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن دانشگاه ها علوم پزشکی وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه