Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@21:24:29 GMT

مجوز نهایی احداث سد سقاوه صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۸۵۳۲

مجوز نهایی احداث سد سقاوه صادر شد

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز ماده ۲۳ سد مخزنی سقاوه خبر داد و گفت: امیدوارم بزودی شاهد کلنگ زنی این پروژه بزرگ باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مهدی روشنفکر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری و رایزنی‌های مستمر و همچنین تلاش مجموعه کارکنان آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مجوز نهایی(ماده 23) احداث سد مخزنی سد سقاوه شهرستان مارگون صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق مجوز صادره 70 درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و 30 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی باید تامین شود، عنوان کرد: شروع فرایند اجرایی منوط به تکمیل مطالعات فاز دو طرح است.

روشنفکر یادآور شد: دستگاه اجرایی بر اساس ماده 9 دستورالعمل اجرایی ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) متعهد به تامین اعتبار سال اول طرح به میزان متوسط سالانه اعتبار مورد نیاز طرح، از سقف اعتبارات در اختیار برای درج در لایجه بودجه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: زمان اجرای پروژه احداث سد مخزنی سد تنگ سرخ سال 1401 بوده و امیدوارم طبق برنامه زمان بندی این پروژه سال 1406 تکمیل و به بهره برداری برسد.

روشنفکر حجم سد مخزنی سقاوه را 6.1 میلیون متر مکعب را عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال گذشته 15 میلیارد تومان برای اجرای سد تنگ سرخ در مجلس لحاظ کردیم و از محل ماده 56 با مشارکت دو بانک رفاه و توسعه تعاون نیز 25 میلیارد تومان نیز برای این پروژه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سد سقاوه علاوه بر رفع نیازهای شرب منطقه، آب صنایع مهم همچون کارخانه سیمان مارگون، شهرک صنعتی و غیره فراهم می‌کند و به نوع زمینه برگشت مهاجرت‌های صورت گرفته را مهیا می‌سازد.

به گزارش برنا، سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در حدود سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود 70 کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد باید احداث شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کهگیلویه و بویراحمد بودجه دولت سرمایه گذاری بخش خصوصی قانون مجلس شورای اسلامی مجلس سیمان استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سد سقاوه سد مخزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی