Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:13:16 GMT

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۸۵۳۷

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

کتاب مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» یا «Culture in shadow of COVID19» به کوشش علیرضا حسن‌زاده و مصطفی اسدزاده‌ گردآوری و ویراستاری علمی شده و از طرف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب ۱۰۷۸ صفحه دارد و مجموعاً ۷۶ مقاله علمی را در برمی‌گیرد که در همایش بین‌المللی پیامدهای اجتماعی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق ارائه شده‌است. علاوه‌بر آن، فصلی از این کتاب به ۷۳ گزارش از پیش‌نشست‌های همایش ذکرشده اختصاص می‌یابد.

مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» علاوه‌بر فارسی حاوی سه زبان دیگر است؛ تقریباً ۶۸۰ صفحه از آن به زبانِ فارسی است و مابقی آن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ترکی‌ استانبولی اختصاص دارد. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ناشرِ نسخه کاغذی این کتاب است و نسخه الکترونیکی آن نیز بهمن‌ماه همین سال در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و از گردآورندگان این اثر، درباره آن به ایسنا گفت: مخاطبان با در دست داشتن این کتاب، در واقع با دو کتاب مواجه می‌شوند؛ یک کتابی که مخاطبان آن گروه‌های زبانی فراتر از فارسی هستند و بخش دیگر، مخاطبان فارسی‌زبان‌اند.

او ادامه داد: کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» با مقدمه‌ای از ژاله آموزگار و پساگفتاری از سهیلا شهشهانی (استادان دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی) همراه است و به موضوعاتی مثلِ تأثیرِ کرونا بر «میراث فرهنگی»، «گردشگری»، «هنرهای سنتی»، «اقتصاد نشر» و «فضای مجازی» می‌پردازد.

علیرضا حسن‌زاده درباره اهمیت این کتاب بیان کرد: این اثر مجموعه‌ای از یافته‌های پژوهشی اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی را در بر دارد؛ اندیشمندانی از یونان، فرانسه، ایران، ترکیه، هند و... در این کتاب مقاله دارند که بر ارزش آن می‌افزاید. مطالب کتاب به‌قدری به‌روز است و نگاه تخصصی به همه‌گیری دارد که در آن حتی به سویه جهش‌یافته و جدید این بیماری(اُمیکرون) نیز پرداخته شده‌است. در این مجموعه‌مقالات کوشش شده تا با تمرکز و تخصیص زمان و تبادل تجربیات میان ملت‌های مختلف، آگاهی بیشتری نسبت‌به همه‌گیری کرونا و استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مقابله با همه‌گیری در جهانِ معاصر، مورد بحث و ارزیابی قرار بگیرد. همچنین یافته‌های جدیدی در این اثر مطرح شده که در سطح ملی و جهانی آن را ارزشمند می‌کند و امید می‌رود که تأثیر خوبی بر روی درک عمیق‌ترِ مسئله همه‌گیری و چالش‌های بشر بگذارد، چراکه نیاز است برای مقابله با همه‌گیری‌های احتمالیِ آینده هم‌اندیشی‌های لازم را داشته‌باشیم و راه‌های مقابله با همه‌گیری را در جهان معاصر پیدا کنیم و در برابر آن سلامت گروه‌های اجتماعی را حفظ کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا کرونا در ایران کرونا در جهان همه گیری کرونا كرونا ویروس کرونا کووید 19 پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مجموعه مقالات علیرضا حسن زاده پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا میراث فرهنگی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند