Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شاهین شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موضوع احتمال شیوع سویه اُمیکرون بسیار جدی است، گفت: همه مردم باید چند کار را برای جلوگیری از این موضوع انجام دهند که نخستین آن، تزریق دُز سوم واکسن کروناست که اثربخشی آن از نظر آماری نیز ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرانی گفت: افرادی که دُز اول و دوم واکسن را دریافت کردند شرایطشان برای مقابله با سویه دلتای ویروس کرونا خوب است، اما اگر بخواهند آنتی بادی در بدن آن‌ها قادر به مقابله با سویه امیکرون باشد، تزریق دز سوم تا ۲۵ برابر برای این موضوع موثر است.

وی با اشاره به اینکه شدت انتقال سویه اُمیکرون حدودا ۱۰ برابر نمونه‌های قبلی است، گفت: برای پیشگیری از آن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است که در راس آن‌ها استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات بی مورد قرار دارد.

وی گفت: قدرت انتقال این ویروس به اندازه‌ای زیاد است که اگر در جمعی بدون ماسک حضور داشته باشید و حتی یک نفر به این ویروس مبتلا باشد احتمال درگیری با آن بسیار بالاست و بلافاصله نیز علائم آن ظاهر می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه رنگ آبی همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استان نباید باعث سهل انگاری شود، گفت: در حال حاضر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک در کشور به کمتر از ۵۰ درصد رسیده درحالیکه اگر افزایش یابد و به ۸۰ درصد برسد آنوقت خیال ما از این بابت آسوده است.

وی با اشاره به فعال بودن مراکز تجمیعی واکسیناسیون در همه نقاط استان اصفهان، گفت: نوبت کاری بعدازظهر نیز در برخی از مراکز بهداشتی استان برای واکسیناسیون فعال شده و واحد‌های سیار نیز همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

تا کنون حدود ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان یک نوبت، ۷۲ درصد ۲ نوبت و ۱۲ درصد سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال در کلان‌شهر اصفهان شامل کوثر خیابان امام خمینی، ارتش خیابان شهدای صفِه، نمایشگاه بین‌المللی سابق در پل شهرستان، مصلای طوقچی میدان قدس و اخت الرضا حرم زینبیِه است.

علاوه بر مراکز تجمیعی، کار واکسیناسیون در تعدادی از مراکز جامع سلامت منتخب انجام می‌شود که در شهرستان اصفهان ۱۰ مرکز در این زمینه در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

نشانی اینترنتی مرکز بهداشت اصفهان جهت مشاهده برنامه واکسیناسیون روزانه phc.mui.ac.ir/fa است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون کرونا امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی