Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.

به گزارش بازارنیوز، در آمار‌های اقتصادی بانک مرکزی تحولات متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید از سال ۱۳۸۱ تا پایان مهرماه سال جاری ثبت شده که متوسط قیمت فروش یک سکه بهار آزادی در بازار آزاد تهران در سال ۱۳۸۱ به میزان ۷۰ هزار تومان بوده و با گذشت چهار سال، متوسط قیمت فروش یک سکه طرح قدیم در سال ۱۳۸۵ به ۱۶۷ هزار و ۹۵۵ تومان و طرح جدید به ۱۴۴ هزار و ۱۹۶ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، قیمت فروش سکه طرح قدیم در سال ۱۳۸۹ به ۳۴۹ هزار تومان و طرح جدید آن ۳۲۵ هزار و ۶۵ تومان رسیده که نسبت به قیمت ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸ تقریبا ۵ برابر شده است.

از سوی دیگر، قیمت فروش سکه طرح قدیم دهه ۹۰ را با قیمت ۵۸۸ هزار و ۹۹۱ تومان شروع کرد و در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسیده که طی این مدت تقریبا ۱۸ برابر رشد داشته است.

علاوه بر این، متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید در سال ۱۳۹۰ نیز معادل ۵۶۷ هزار و ۱۳۷ تومان بوده و پس از ۱۰ سال در مهرماه سال جاری به ۱۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان رسیده است.

البته، افزایش‌های قابل توجه قیمت سکه در سال‌های ۱۳۹۷ تا سال جاری رخ داده که بیشترین عامل موثر در این زمینه تحریم‌ها و نوسانات شدید ارزی در آن سال‌ها بوده است.
به‌گونه‌ای که قیمت سکه طرح قدیم و جدید در سال ۱۳۹۷ معادل ۳ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۸ به میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در سال ۱۳۹۹ نیز قیمت سکه با افزایشی قابل ملاحظه از ۴ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ با حدود ۶ میلیون تومان افزایش به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

بنابراین، تغییرات قیمت سکه در دو دهه اخیر بیانگر این است که قیمت سکه طی این مدت ۱۵۰ برابر شده است.

/ ایسنا

برچسب ها: تغییر قیمت باورنکردنی ، قیمت سکه ، متوسط قیمت فروش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q7f

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت سکه متوسط قیمت فروش متوسط قیمت فروش قیمت فروش سکه میلیون تومان سکه طرح قدیم تومان رسیده مهرماه سال هزار تومان قیمت سکه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول