Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:28:02 GMT

نحوه حمایت از دانش بنیانهای استانهای محروم

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۸۸۱۱

نحوه حمایت از دانش بنیانهای استانهای محروم

دکتر علی وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ نوع خدمت متناسب با چرخه عمر شرکتهای دانش بنیان در قالب سه دسته تسهیلات و ضمانت نامه سرمایه گذاری و توانمندسازی توسط صندوق به شرکتهای دانش بنیان ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص شرکتهای دانش بنیان مستقر در مناطق محروم افزود: برنامه «افزایش ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی» در استان های کم برخوردار را از دو الی ۳ ماه گذشته آغاز کردیم تا شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق این استانها بتوانند محصولات فناورانه ای را به تولید برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این طرح در راستای تقویت مزیت‌های فناورانه بومی و منطقه‌ای استان های کم برخوردار و محروم و توزیع عادلانه منابع دولتی در سراسر کشور اجرایی می شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این برنامه با همکاری مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و با محوریت پارکهای علم و فناوری اجرا می شود، گفت: این طرح با تمرکز بر استان های کم برخوردار سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و ایلام آغاز به کار کرده است.

وی در خصوص برنامه «ضریب نفوذ در استان های کم برخوردار» افزود: این برنامه شامل فعالیت‌های مختلف از مراحل اولیه آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با خدمات صندوق در قالب جلسات عمومی و اختصاصی معرفی خدمات صندوق و تسهیل‌گری استفاده از آنها شامل مشاوره تلفنی و حضوری تک به تک برای هر شرکت، حضور تیم صندوق در هر استان به همراه مدیران صندوق های عامل، بررسی نیاز شرکت ها و تنظیم مصوبه و انعقاد قرارداد در محل همان استان(در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره، ضمانت‌نامه‌های پیمان، مشارکت و سرمایه‌گذاری و خدمات بالاعوض توانمندسازی) ، تعریف رویداد های حل مساله در صورت درخواست استان و حل مشکلات شرکت‌ها می شود.

وحدت با تاکید بر اینکه برنامه «ضریب نفوذ در استان های کم برخوردار» از آشنایی دانش بنیانهای مناطق محروم با تسهیلات صندوق تا مرحله دریافت این تسهیلات ادامه دارد، گفت: در صورتیکه نیاز به تقویت صندوق استانی جهت اجرایی سازی برنامه باشد تامین مالی از طریق تخصیص خط اعتباری، خط جعاله و خط استقرار و خط ویژه اتفاق می افتد.

به گفته وی، در حال حاضر این اقدامات برای استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه، مبلغ یکصد و یازده میلیارد و هشتصد و پنجاه و نه میلیون تومان به ۸۸ شرکت دانش بنیان در استانهای محروم اختصاص یافته است، گفت: همچنین مبلغ پانزده میلیارد تومان برای تامین نیاز مالی شرکت های خلاق و فناور از طریق صندوق های عامل (صندوق های پژوهش و فناوری) اختصاص یافته است.

وحدت افزود: تأمین مالی صندوق نسبت به برگزاری رویدادهای شبکه‌سازی و تبادل فناوری و ارائه خدمات آموزش و مشاوره به ۱۹۲شرکت‌ها دانش‌بنیان مستقر در این استان ها نیز تحت برنامه توانمندسازی تعریف و اجرایی شده است.

کد خبر 5384116 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علی وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی مناطق محروم شرکت دانش بنیان همراه اول نمایشگاه ایران تله کام تحقیقات علمی شرکت مخابرات ایران ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری کسب و کار نوآوری فیس بوک اینترنت پارک علم و فناوری عیسی زارع پور طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی استان های کم برخوردار شرکتهای دانش بنیان دانش بنیان استان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان