Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به دنبال کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه با انضباط مالی و پولی است، گفت: کاهش نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در سه ماه متوالی نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است. سید مسعود میر کاظمی، در جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ گفت: لایحه دولت با استقبال خوب نخبگان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته سازمان برنامه و بودجه برای شنیدن انتقاداتی هم که وجود دارد کاملا آماده است.

وی ادامه داد: در میان برخی نقد‌های دلسوزانه مطالبی هم هست که از نگاه سیاسی به منافع و معیشت مردم حکایت دارد.  عده‌ای که هشت سال در برابر آب رفتن سفره مردم روزه سکوت گرفته بودند حالا شبهه انگیزی می‌کنند و البته که این افراد هیچ‌وقت از توضیحات قانع نخواهند شد.

میرکاظمی تأکید کرد: کسانی که نگاه کارشناسی و با رویکرد علمی درباره بودجه نظراتی دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت عدم‌تغییر سقف بودجه، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ منابع و مصارف باهم همخوانی دارند.  درآمد‌ها واقعی دیده‌شده و هزینه‌های دولتی به‌غیراز حقوق کاهش داشته است؛ چراکه برای دولت کسری بودجه‌ای خط قرمز است.

وی بابیان اینکه دولت در ماه‌های گذشته از منابع بانک مرکزی استقراض نکرده است؛ تصریح کرد: نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر ۰.۵ درصد تنزل پیداکرده؛ موضوعی که نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

میرکاظمی اضافه کرد: علاوه بربستن بودجه بدون کسری در لایحه احکام خوبی برای کنترل اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی دیده‌شده؛ به‌عبارت‌دیگر دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه باانضباط مالی و پولی است.

رئیس سازمان برنامه بابیان اینکه کنترل تورم و رشد اقتصادی، افزایش قدرت خرید آحاد مردم را در پی خواهد داشت،  گفت: به دستور رئیس‌جمهور پیوست عدالت بودجه تدوین و در حالی نهایی شدن است تا جهت‌گیری‌های دولت برای پیشرفت متوازن کشوری بهتر مشخص شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ستاد بودجه ۱۴۰۱ لایحه دولت سازمان برنامه و بودجه منافع و معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیگیری های انجام شده، از هفته ای ۴.۵ سانحه در سال ۱۳۹۹ به هفته ای ۳.۵ سانحه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی امروز در مراسم تقدیر از برترین های ایمنی ریلی بیان کرد: ما از هفته ای ۴.۵ سانحه در سال ۱۳۹۹ با کاهش مستمر سوانح، به هفته ای ۳.۵ سانحه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم. اگرچه حتی یک سانحه هم زیاد است اما این کاهش نشان از اختصاص بودجه، اولویت گذاری، پیگیری و عملیات شبانه روزی در این بخش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز از کسانی که در مناطق مختلف و ساحت های مختلف ستاد و عملیات، برای کاهش سوانح تلاش کردند تقدیر می کنیم. امروز مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان به پرسنل مناطق برتر (شرق، شمال شرق و خراسان) از مدیرکل تا مدیر مسئول واریز می شود. این کار نقطه عطفی است اما امیدواریم بشارت ها در بخش کاهش سوانح بیشتر شود. 

صالحی با بیان اینکه ایمنی به مثابه وضو برای نماز است، اظهار کرد: یک سوم واگن های باری در سیر بدون ترمز سیر می کردند و امروز حتی یک واگن بدون ترمز سیر نمی کند. سریع السیر شدن قطار و برقی کردن حتما مهم است اما در همین فضای دیزلی باید ایمنی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال های گذشته ۸۰۰۰ واگن به صورت شیر بسته (بدون ترمز) در کشور سیر می کرد و کسی اهمیت نمی داد، اما امروز این آمار به صفر رسیده است. سال گذشته روی موضوع عدم سیر واگن ها به صورت شیربسته تاکید کردیم و پای آن ایستادیم و امروز دست کم ۷۰۰۰ واگن از ۸۰۰۰ واگن یاد شده (معادل یک سوم کل واگن های راه آهن) به سیر حرکت بازگشته اند.

وی اظهار کرد: لایحه بودجه این روزها در مجلس درحال نهایی شدن است. کل بودجه برای تعمیرات و نگهداری ناوگان، ۵۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما برای واردات بنزین و گازوئیل، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده، آن هم در کشوری که مهد فرآورده های نفتی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش ۱۰ هزار میلیارد تومان از این ۱۴۰ هزار میلیارد تومان که در خودروهای ما دود می شود و ۲۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح جاده ای به جا می گذارد را به حمل و نقل ریلی اختصاص می دادند برای نگهداشت خط و ناوگان تا ما با افزایش جابه جایی بار و مسافر، به اندازه ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی می کردیم.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
  • رئیس جمهور: سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها ظلم بزرگ به بشریت است
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • ستون رشد نقدینگی ریخت
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟