Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، دو طرف در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد  برقراری روابط دو کشور از سطح روابط و تلاش برای توسعه آن بر اساس اعتماد متقابل ابراز رضایت نمودند.

باقری با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود بر اساس گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الحارثی  نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه گفت کشورش همچون گذشته، علاقه مند به توسعه روابط دوجانبه ومنطقه ای بوده و مسیرهای صلح آمیز را برای صلح و آرامش در منطقه ضروری می داند. 

دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد اهتمام، در خصوص  موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله گفتگوهای وین، ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در یمن و نیاز منطقه به گفتگو بحث و تبادل نظر نمودند.  

الحارثی گفت: مناسبات ایران و عمان دارای تاثیرات منطقه ای و فرامنطقه ای بود و ادامه خواهد یافت.

در پایان این نشست صورت جلسه هشتمین نشست کمیته مشورت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به امضاء معاونین وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1586328

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عمان وزارت خارجه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود