Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از منابع دولت آلمان اعلام کرد، مقام‌های ارشد دولتهای برلین و مسکو توافق کردند تا نشست رو در روی بی سابقه‌ای را در ماه ژانویه ۲۰۲۲ داشته باشند و درباره اوکراین گفتگو کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ینس پلوئنتر" مشاور سیاست خارجی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و "دیمیتری کوزاک"، مذاکره کننده روسی پس از تماس تلفنی طولانی مدتی که روز پنجشنبه انجام شد توافق کردند تا در ماه ژانویه سال آتی میلادی با یکدیگر گفتگو کنند که هدف از این گفتگو، کاهش تنش‌ها بر سر مساله اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس‌های تلفنی بین مقام‌های ارشد غربی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه‌های اخیر درباره حضور نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین انجام شده است.

دیدار رو در رو بین مقام‌های ارشد دولتی غربی و روسی بسیار اندک بوده اگرچه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ژوئن ۲۰۲۱ در ژنو با پوتین دیدار داشت.

شولتس از زمان روی کار آمدن در ماه جاری میلادی بر ضرورت گفتگو با روسیه بر سر تحرکات نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین تاکید کرده ضمن اینکه حامی تحریم‌ها علیه مسکو در صورت حمله روسیه به اوکراین است.

برلین بیش از واشنگتن به این مساله شک دارد که روسیه در واقع به دنبال حمله به اوکراین باشد و بیشتر به دنبال کاهش تنش‌هاست.

منتقدان آلمان را متهم می‌کنند که به دلیل نیازش به گاز روسیه، پایبند به پوتین است و به ساخت خط لوله نورد استریم ۲ بین دو کشور و دور زدن اوکراین حمله می‌کنند. برلین اما می‌گوید این خط لوله گازی مساله‌ای سیاسی نیست و تنها یکی از چندین خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود.

یکی از منابع دولت برلین با اشاره به گفتگوهای چند جانبه بین اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان گفت: هدف اصلی دولت آلمان همچنان دستیابی به فعال سازی مجدد فرمت نرماندی است.

رهبر پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز به رویترز گفته که این حزب ساده لوح نیست و می‌داند با چه کسی معامله می‌کند و افزود: حزب هنوز بر این باور است که همکاری می‌تواند به کاهش تنش در اوضاع اوکراین کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه اوكراين آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود