Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:57:23 GMT

داروهاي قاچاق بايد امحاء شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۹۳۹۴

خبرگزاری آریا-مدیرکل امور دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس قانون، داروهای قاچاق از جمله داروهای قاچاق موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی باید امحاء شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای حیدر محمدی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت، چقدر در جریان داروهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی قرار دارد و این داروها چه داروهایی هستند؟ افزود: بر اساس گزارش ها, بیشتر داروهایی که معمولا در این سازمان, توقیف می شوند, داروهای متروکه و قاچاق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: بر اساس ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز , فقط اقلام خوراکی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی به استعلام مصرف انسانی نیاز دارند؛ در خصوص داروها با توجه به اینکه شرایط لازم برای نگهداری از نظر رطوبت و نور در خصوص اقلام قاچاق و خارج از زنجیره توزیع رسمی وزارت بهداشت، وجود ندارد بنابراین وزارت بهداشت به علت نبود اطمینان از سلامت داروها، اجازه مصرف این داروها را نمی دهد.
آقای محمدی گفت: سازمان اموال تملیکی این موضوع را می داند و در مورد دارو این ریسک نمی شود.
او با اشاره به اینکه برخی بحث آزمایش را مطرح می کنند, افزود: معمولاً محموله هایی که کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل می شود، قاچاق است که اگر بخواهند از سلامت داروها، اطمینان حاصل کنند باید کل محموله را آزمایش کنند و طبیعتاً در این صورت، آن محموله ارزش فروش ندارد بنابراین وزارت بهداشت در خصوص اقلام دارویی مکشوفه که در گزارش سازمان اموال تملیکی، مطرح شد, مصرف آن را به صلاح نمی داند زیرا از مبادی رسمی و مجاز، وارد زنجیره توزیع نشدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: علمی و فرهنگی سازمان اموال تملیکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی