Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حسین تیموری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بمنظور کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما از ابتدای امسال تاکنون کار ردیابی این آفت در سطح ١۵۵ هزار و ۵۴۴ هکتار در سطح استان سیستان و بلوچستان به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: آفت خطرناک سوسک سرخرطومی خرما حدود ٣٠ سال پیش از کشور پاکستان وارد استان شد این آفت از طریق زخم‌های ایجاد شده روی تنه درخت وارد نخل می‌شود وبتدریج با تغذیه از مغز درخت باعث مرگ نخل می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری عمده خسارت سوسک سرخرطومی به باغات را در مرحله لارو یا همان نوازد کرمی شکل عنوان کرد وگفت: هرس اصولی در ماههای سرد سال یکی از روش‌های مؤثر در جلوگیری از آلودگی درختان بوده و در صورت مشاهده آفت می‌بایست نخل آلوده را با گاز فسفید آلومینیوم و پیچیدن پلاستیک دور تنه نسبت به تیمار و ضدعفونی آن اقدام نمود.

گفتنی است تاکنون در نخلستان‌های شهرستان دلگان و منطقه سیستان هیچ‌گونه آلودگی به این آفت مشاهده نشده است.

کد خبر 5384227

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آفت سرخرطومی حنایی نخلستان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان آتش سوزی قاسم سلیمانی واکسن کرونا سانحه تصادف شب یلدا تبریز لیگ برتر فوتبال ایران سوسک سرخرطومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان