Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه گلستان تنها استان دارای ذخایر معدنی بد در کشور است، گفت: در سال‌های گذشته تعداد ۱۶ مجوز استخراج و تأسیس کارخانه در این زمینه فعال شده است، اما هم‌اکنون تنها ۲ کارخانه در این حوزه فعال هستند و برای ۱۴ پروانه دیگری که صادرشده هیچ اتفاقی نیفتاده است. فعال نکردن این ۱۴ مجوز، دیگری ارتباطی به تحریم‌های خارجی ندارد و نوعی خودتحریمی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد دهنوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مصادیق خودتحریمی در فعالیت‌های اقتصادی گفت: یکی از این موانع خوتحریمی که در استان گلستان قابل احصاست مجوز‌هایی است که در حوزه ذخایر معدنی ید صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه گلستان تنها استان دارای ذخایر معدنی بد در کشور است، افزود: در سال‌های گذشته تعداد ۱۶ مجوز استخراج و تاسیس کارخانه در این زمینه فعال شده است، اما هم اکنون تنها ۲ کارخانه در این حوزه فعال هستند و برای ۱۴ پروانه دیگری که صادر شده هیچ اتفاقی نیفتاده است.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه آورده این تعداد مجوز و پروانه کسب می‌توانست در خدمت زنجیره اقتصادی استان قرار بگیرد، عنوان کرد: فعال نکردن این ۱۴ مجوز دیگری ارتباطی به تحریم‌های خارجی ندارد و نوعی خودتحریمی محسوب می‎‌شود. در صورتی‌که صاحبان واقعی این مجوز‌ها می‌توانستند کسب و کار‌هایی در سطح استان به‌راه انداخته و به توسعه اقتصادی استان کمک کنند.

دهنوی اضافه کرد: متاسفانه مجوز‌ها در اختیار کسانی قرار گرفته که توانایی و توانمندی راه اندازی کارخانجات استخراج و فرآوری این ماده معدنی (ید) را ندارند و اهلیت‌شان مشخص نیست. فردی مجوزی را ظرف سال‌‎های گذشته گرفته است و این مجوز هر روز در حال ارزشمندتر شدن است. این افراد نیز منتظر هستند تا ارزش مجوزشان به حد دلخواه برسد و یا سرمایه گذاری پیدا شود که به‌صورت اشتراکی با آن‌ها شراکت کنند و یا بعدا این مجوز‌ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

 

بیشتر بخوانید:  خریدوفروش امضاهای طلایی در کشور/ ضعف تصمیم‌گیری و شناور بودن تصمیمات مصادیق خودتحریمی هستند

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: موانع خودتحریمی سیدمحمد دهنوی اقتصاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد