Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور کریم‌زایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت بی آبی در روستاهای این بخش گفت: احیای قنوات گامی موثر برای نجات روستاها و رونق کشاورزی و دامداری است به همین سبب ضروریست همواره مورد توجه قرار داشته باشند.

وی بیان کرد: زیربنای اشتغال ‌زایی، آب است و هرگونه کار و فعالیت اقتصادی بستگی به وجود این مایه حیاتی دارد و باید در نگهداری و احیای آن همه توان و ظرفیت را به طور بهینه به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشدار دامِن ایرانشهر با بیان اینکه مرمت و بازسازی قناتهای این بخش با هدف حفظ آنها به‌عنوان میراث فرهنگی و افزایش آبدهی مصارف کشاورزی در دست پیگیری است تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از ٢٠ رشته قنات در این بخش لایروبی و احیا شده است. 

وی اظهار داشت: حفظ قنات یعنی حفظ حیات در یک عرصه بیابانی، چرا که باصرفه‌ترین و مطمئن‌ترین و منطقی‌ترین شیوه استحصال آب از طریق قنات است.

کریم‌زایی افزود: قنات یکی از دیرینه‏ ترین و با صرفه ‏ترین‏ روشهای استخراج آبهای زیرزمینی است و احیای قنوات مطمئن ترین و پایدارترین گزینه در بهره‏ برداری مطلوب و منطقی از سفره ‏های آب‏ زیرزمینی است.

 وی از کشاورزان منطقه خواست: با عملیات پینه برداری، لایروبی، پیشکاری و کول گذاری مسیر قنوات ضمن بالابردن عمر و راندمان آبدهی قناتها، از این میراث گرانبها که یادگار نیاکان منطقه به شمار می رود به خوبی حفاظت و حراست کنند. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان زاهدان ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان ایرانشهر سیستان و بلوچستان زاهدان ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم عرب‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در ضیافت استادان این دانشگاه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد برگزار شد، گفت: تردیدی نیست که در زمان حاضر استادان دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر بیش از ۴۰۰ استاد هیئت علمی و حق‌التدریس و دستیار آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان همکاری شایسته دارند که این موجب مباهات ماست و به خوبی به نقشه ارزنده استادان واقف هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این دانشگاه با قدمتی ۴۰ ساله تاکنون بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته متعهد و متخصص را به جامعه معرفی کرده که هرکدام از آنها به نوعی وفقیت‌های چشمگیری را رقم زدند.

عرب‌زاده متذکر شد: امسال برنامه‌های بسیار متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را در دستورکار داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند