Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:46:39 GMT

طرز تهیه کیک یزدی به همراه مواد لازم

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۰۰۸۲

طرز تهیه کیک یزدی به همراه مواد لازم

کیک‌ها و شیرینی‌ها همیشه برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس مختلف جزء اولین گزینه‌ها هستند و آنقدر خوشمزه و لذیذ هستند که باعث شده بیشتر مردم با هر ذائقه و سلیقه‌ای به آن علاقه‌مند باشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آف دکور، خوشبختانه ما ایرانی‌ها کیک‌ها و شیرینی‌های سنتی مخصوص خودمان را هم داریم که بعضی از آنها متعلق به شهر خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های سنتی و محلی ایران کیک یزدی است که البته در همه شهرها تهیه می‌شود و در صورت علاقه‌مندی می‌توانید خیلی راحت آن را در خانه هم تهیه کنید.

کیک یزدی طعم فوق‌العاده‌ای دارد اما همیشه سلامت خود را در اولویت بگذارید و از مصرف زیاد شیرینی جات و غذاهای پرکالری خودداری کنید. اما بعضی وقتها خوردن هر از گاهی خوراکی‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند یک عصرانه جذاب را برای شما به همراه داشته باشد.

برای مشاهده طرز تهیه بهترین کیک یزدی روی این لینک کلیک کنید.

در این مطلب تصمیم داریم طرز تهیه کیک یزدی را به شما آموزش دهیم. برای این منظور ابتدا مواد لازم برای تهیه کیک یزدی را معرفی می‌کنیم که با نسبتهای دقیقی که بین مواد اولیه قرار گرفته آشنا شوید تا در صورتی که خواستید این کیک را برای تعداد کمتر یا بیشتر تهیه کنید بتوانید با رعایت نسبت ها و تغییر مواد اولیه این کار را انجام دهید.

به این نکته توجه کنید که در صورت استفاده از شیر پرچرب یا ماست بهتر است میزان روغن به یک دوم لیوان کاهش پیدا کند.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری تخم مرغ: دو عدد آرد: یک ‌و نیم لیوان روغن مایع: یک و نیم لیوان ماست یا شیر ولرم: یک دوم لیوان گلاب: دو قاشق غذاخوری شکر: یک و نیم لیوان پودر هل: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک یزدی

در ابتدا قبل از اینکه محتویات کیک یزدی را مخلوط کنید ابتدا فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و روشن کنید تا فضای داخلی آن گرم شده و برای تهیه کیک آماده باشد.

در این حین باید تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بشکنید و با همزن هم بزنید تا جایی که رنگ آنها به سفیدی برود.

پس از آن باید شکر را به همان مقداری که ذکر شد داخل ظرف تخم مرغ‌ها بریزید و هم بزنید تا کامل درون تخم مرغ حل شود.

هنگامی که شکر حل شد باید هم زدن را متوقف کنید و داخل همان ظرف مقداری روغن مایع، ماست و گلاب بریزید و مجدداً مخلوط کنید.

وقتی که یکدست شد باید آرد و بکینگ پودر را داخل محتویات بریزید و هم بزنید. بهتر است این دو پودر را قبل از آن الک کنید و بعد هم بزنید و وقتی خوب مخلوط شدند، پودر هل را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

برای تهیه کیک یزدی قالب‌های مخصوصی در بازار موجود است که می‌توانید آنها را خریداری کنید و بعد داخل قالب کیک یزدی یا قالب‌های مافین و کپسول کاغذی قرار دهید و دو سوم حجم هر کدام از این کپسول‌ها مواد کیک بریزید و بقیه را خالی بگذارید زیرا کیک قرار است پف کند و باید فضا داشته باشد.

سپس کمی کنجد روی مواد بریزید و قالب را داخل فر گرم شده بگذارید و در آن را ببندید و زمان آن را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید.

در همین زمان کیک شما می‌پزد و باید به صورت چشمی هم مراقب کیک‌ها باشید تا وقتی روی آنها کاملاً طلایی شد بیرون بیاورید و اجازه ندهید کیک بسوزد.

تقریباً ۳۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه برای پختن کامل کیک یزدی زمان احتیاج است و بعد از گذشت این مدت می‌توانید کیک را از فر بیرون آورده و نوش جان کنید. این کیک را می‌توانید در کنار چای و انواع نوشیدنی و همچنین بستنی میل کنید.

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

برخی از افرادی که در منزل فر ندارند برای پختن بیشتر کیک‌ها و شیرینی­‌ها ناامید هستند و تصور می‌کنند بدون داشتن فر نمی‌توانند این خوراکی‌های خوشمزه را در خانه تهیه کنند؛ اما باید بگوییم که تقریباً بیشتر کیک‌ها و شیرینی‌ها را راحت و بدون فر می‌توانید در منزل تهیه کنید و کافیست برای این کار خودتان یک فر با قابلمه‌هایی که دارید تهیه کنید.

به این صورت که مقداری آب کف یک قابلمه بزرگ بریزید و چند قالب فلزی کیک روی آن قرار دهید و سپس ظرفی که داخل آن محتویات کیک ریخته بودید را روی قالب‌ها بگذارید تا با فاصله از آب قرار بگیرند و بعد در قابلمه را با دم کنی بگذارید و شعله پخش کن را روی گاز گذاشته و قابلمه را روی آن بگذارید و ۲۰ دقیقه یا بیشتر زمان بدهید تا کیک ها بپزند.

معمولاً با این روش بیشتر کیک­‌ها و شیرینی‌ها را می­‌توانید تهیه کنید. در صورتی که ماهیتابه رژیمی داشته باشید نیازی به ریختن آب نیست و می‌توانید محتویات را داخل ماهیتابه رژیمی ریخته و در آن را ببندید و روی شعله پخش کن روی شعله گاز بگذارید و فقط باید چند دقیقه یکبار چک کنید که کیک یا شیرینی شما نسوزد.

از مهمترین نکاتی که برای پختن هر کیک و شیرینی باید به آن توجه شود الک کردن پودرهای خشکی است که داخل کیک شیرینی به کار می‌رود.

اگر پودرها به خوبی الک شوند کیک شما بافت بهتری پیدا می‌کند و بیشتر پف می‌کند. اگر خواستید چک کنید کیک پخته یا نه می‌توانید یک خلال دندان داخل آن فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر محتویات به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته است.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرز تهیه کیک یزدی طرز تهیه کیک یزدی کیک ها و شیرینی شیرینی ها برای تهیه کیک تهیه کنید هم بزنید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد

ایسنا/یزد با ایثار یک هموطن، ششمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله که به علت ‌خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، این مسئول عنوان کرد: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر