Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از «ایثار»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در همایش آموزشی، هم‌اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونین تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه طی چهل سال گذشته در این سازمان مقدس و شریف زحمات زیادی انجام شده، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به نیابت از دولت جمهوری اسلامی در مقام ادای حقوق جامعه ایثارگری در چارچوب قانون، پاسخگوی ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به‌ضرورت اصلاح قوانین برای تحقق اهداف عالی قانون‌گذار نسبت به ایثارگران گفت: معاونان و کارکنان حوزه تعاون و امور اجتماعی بنیاد در صف مقدم خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند و ضروری است تجارب ارزشمند خود را در کارگروه‌های تخصصی، برنامه‌های عملیاتی در تعریف فرایندها و مشارکت در نگارش آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها به کار گیرند.

وی بر ضرورت تشکیل «شورای حقوقی» و «شبکه اطلاع‌رسانی» پیوسته برای شفاف‌سازی رویه‌های قانونی تأکید کرد و افزود: بر همین اساس نیازمند یک مبنای حقوقی، ضابطه و دستورالعملی شفاف و جامع برای تعریف رابطه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه ایثارگری هستیم تا با منطق گفت وگوی روشن با جامعه هدف و ایجاد وحدت رویه نسبت به رفع شبهات و احساس ظلم انباشته اقدام کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قاعده هرم خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری است، گفت: اگر می‌خواهیم به اهداف عالی در حوزه ایثار و شهادت برسیم باید نیازهای اولیه را پاسخ بدهیم و بر اساس قوانین نسبت به ادای حقوق جامعه معزز ایثارگری برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه «تصویب قانون» برای ارائه «مجوز خدمت» به دولت است، تأکید کرد: نسبت اجرای قوانین در حوزه ایثارگری ضریب بالاتری نسبت به میزان اجرای قوانین در سایر گروه‌ها در کشور است. بیش از ۶۰ درصد قوانین ایثارگری و البته عمده قوانین غیرمالی اجرایی شده‌اند. در موضوع «حالت اشتغال جانبازان» ضریب ارائه خدمات علی‌رغم محدودیت منابع مالی در شرایط مناسبی در مقایسه با سایر گروه‌ها و صنوف مختلف قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش «کمک‌معیشت» بنیاد هستند. بر همین اساس شفاف‌سازی در ارائه خدمات، اجرای تمامی قوانین فعلی، تنقیح قوانین و ایجاد عدالت در ارائه خدمات ضرورت دارد.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، «خانه ایثارگران» است. در همه تکالیفی که قانون‌گذار برای ایثارگران حقوقی ایجاد کرده، وارد می‌شویم و به‌عنوان وظیفه به‌ عنوان «نهاد انقلابی» نسبت به اجرای «عدالت» در ارائه خدمات متعهدیم و در مقابل تضییع حقوق ایثارگران در همه عرصه‌ها خواهیم ایستاد.

قاضی‌زاده هاشمی با اعلام دو رویکرد «تفویض اختیار به مدیران استانی» و «توزیع بودجه سرانه به‌صورت استانی» خطاب به مدیران کل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها تأکید کرد: بخشی از اعتبارات در بودجه‌های عمرانی استان‌هاست که با پیگیری فعال در حوزه‌هایی مثل مجتمع‌های توانبخشی و گلزارهای شهدا با حساسیت و مطالبه‌گری در استان‌ها قابل تحقق است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران «استاندارد و نرم‌افزارسازی خدمات»، «به‌کارگیری نیروهای انسانی تحصیل‌کرده، آموزش‌پذیر و علاقه‌مند به خدمت به ایثارگران»، «استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری و جذب و آموزش در حوزه‌های مددکاری»، آسیب‌شناسی طرح «معتمدین معین»، و «استفاده از ظرفیت‌های مردمی» را مورد تأکید قرار داد.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری همایش آموزشی، هم‌اندیشی و تدوین برنامه عملیاتی معاونین استان‌ها پرداخت.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تعاون و امور اجتماعی جامعه ایثارگری ارائه خدمات زاده هاشمی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری