Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان با بیان اینکه این شهر ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است، گفت: محور توسعه استان بر مبنای گردشگری و حرکت به سمت صنایع هایتک تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه پنجم دی‌ماه_ در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر فصل مشترک تعلقات خاطر به نظام و انقلاب به وجود آمده و در مجموعه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تیمی حاضر شده که دغدغه مسائل مردم و رفع نارسایی‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم از فضای همدلی ایجاد شده استفاده کنیم و اقدامات ویژه‌ای را به نفع مردم انجام دهیم، افزود: در حال حاضر امید مردم خدشه‌دار شده که باید با وحدت مدیران و مسئولان به جایگاه خود بازگردد.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت نگاه عدالت محور در فرایند خدمت‌رسانی‌ها، تصریح کرد: باید به موضوع حاشیه‌نشینی توجه ویژه کرد تا مشخص شود که چه تدابیری لازم است که این مشکل در همه ابعاد رفع شود.

وی ادامه داد: در شهر و استانی زندگی می‌کنیم که تنش آبی شدید دارد، لذا نگاه به روند حرکت و پیشرفت شهر باید مبتنی بر این شناخت باشد.

مرتضوی با بیان اینکه محور توسعه استان اصفهان بر مبنای گردشگری و حرکت به سمت صنایع هایتک تعریف شده است، گفت: شهرداری می‌تواند به عنوان پیشران، دستگاه‌ها را به این سمت و سو هدایت کند همچنین دعوت از بعضی سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق مؤثر و مطالعه شده باید در محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر قرار گیرد تا حداقل، بخش هتلینگ توسعه یابد.

وی با بیان اینکه اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است و هر مقامی به ایران سفر می‌کند علاقه‌مند به دیدن این شهر است، تصریح کرد: نگاه به راهبرد توسعه شهری و صنایع هایتک باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی، گفت: اصفهان حدود ۱۶۰۰ ابنیه میراثی دارد که برای حفظ آنها باید به میراث فرهنگی واگذار شود که با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؛ از این رو راهکار مناسب استفاده از توانمندی و ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی است.

وی گفت: یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری این است که از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، زیرا این هویت متعلق به مردم است.

مرتضوی اظهار کرد: اصفهان از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه که ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سالروز قیام مردم قم است، میزبان تعدادی از شهدا خواهد بود؛ مدیریت شهری از بضاعت خود در این ایام استفاده کند تا میزبانی خوبی در شهر داشته باشیم و با اقدامات مناسب تعلقات مردم را به این مؤلفه‌های دینی افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: اگر اصفهان را شهر شهیدان می‌نامیم، باید در پاسداشت این ایام و میزبانی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، ظهور و بروز داشته باشد.

کد خبر 544420

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان سید رضا مرتضوی دیپلماسی آثار تاریخی ديپلماسي شهري حاشیه نشینی شهدای دفاع مقدس شهرداری اصفهان مدیریت شهری اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی صنایع هایتک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع هایتک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم