Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@02:07:29 GMT

ملاقات در قیامت

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۰۳۲۱

ملاقات در قیامت

برایت چه بنویسم که تو همه گفته‌ها و ناگفته‌ها را با چشمانی پر از اشک و انتظار به خاک بردی! اما پایان تو، ما را دلتنگ پنجره‌هایی می‌کند با در آمیختگی رایحه شمعدانی‌های قدیمی و دستانی که هر روز به امید آمدن کهنه سرباز وطن کاکل‌شان را نوازش می‌داد و بهت‌ و تنهایی‌شان سخت می‌آزردمان!

روزنامه ایران/ زمان اگر چه پر شتاب می‌گذشت، اما برای تو ثانیه‌ها در پی یک گمشده، همیشه بی‌قرار و بی‌تاب بود و ورق زدن روزها را دشوار می‌نمود و برای من نیز هیچ لحظه‌ای سخت‌تر از آن نبود که از یوسف بی‌نشان کرخه، خبر بجویی و واژه‌هایم بگریزند از این همه بی‌خبری و زبانی که شرحی نداشت بر عطش انتظار تو!

تو که رفتی، این پنجره هم بسته شد ونفس‌های شمعدانی به‌شماره افتاد! آب و آفتاب هم رفتند! انگار هر‌چه بود از این خانه و این کوچه کوچ کرد و رفت! بقیه حکایت را باید این عکس‌ها روایت کنند که با تو نزدیک به نیم قرن زیسته‌اند! عکس‌هایی که مونس تنهایی‌ات در یلدای طاقت‌سوز فراق بودند و پا به پای گریه‌هایت آمدند تا امروز که تو تمام شدی و رفتی! گُسستی از چهل و یک سال انتظار که آنی از حلقه چشمانت نَرَست! این قاب‌ها تنها چهارچوبی خشک و بی‌روح نبودند که فقط عکس نازنین‌هایت را به آغوش کشیده باشند، بلکه مهتاب‌های ابدی عشق را در آسمان جاودانگی‌ بی‌وقفه تاباندند تا شب‌های هجر برایت روشن بماند و نجوای شبانه و گریه‌های بی‌بهانه‌ات را اینان تا همیشه تاریخ شهادت می‌دهند! این نگاه‌های بی‌افول گواهی خواهند داد که تو شمعدانی‌های امید را هرصبح از آب و آیینه و آفتاب سیراب کردی و پنجره‌های رو به افق را از مهر و ماه آکندی!

تو به خاک رفتی و همه چیز تمام شد! چشم انتظاری و دلواپسی‌های هر غروب ! دلشوره‌ نبودنت در خانه و ماندن یک مسافر بی‌نشان پشت درهای بسته! عصرهای پنجشنبه و آن قبر خالی در گلزار شهدای زادگاهم  که به اندازه بی‌انتهایی غربتش از تو اشک می‌گرفت! خاصیت دنیای فانی جز این نیست؛ یک آغاز و یک پایان برای همه چیز مقدر و حتمی است،اما تو هر غروب با نیامدن یوسف گمشده‌ات پایان می‌یافتی و این چنین زیستنت در برزخ آغارها و پایان‌های گُنگ و بی‌شمار، سخت می‌سوزاندمان! از امروز همه چیز تمام شد! پنجره قدیمی خانه برای همیشه بسته شد و من مانده‌ام که به گلدان‌هایت چه بگویم که آب و آفتاب و امیدش را یکجا از دست داد! شمعدانی‌هایی که پُر بود و تَر بود  از تنفس تو در صبح‌هایی آغشته به اشک و گلبرگ‌هایی که در سایه مهتاب‌های قاب شده و نوازش دستان مهرگسترت، همیشه معطر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... سفر به خیر ایستاده در غبار سخت انتظار!

یادت سبز...

* شهید نعمت الله عسگری با آغاز جنگ از سوی بسیج شهرستان کرج به مقابله با تجاوز دشمن بعثی شتافت و در روزهای سخت آغازجنگ در 25 آذر 1359 در حاشیه رود کرخه کور با توپ مستقیم تانک هدف قرار گرفته و مفقود الجسد گردید.

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر خارجه ترکیه ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه گفت و گو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ملاقات با یک دوست و هموطن؛ ترکیب احتمالی آرسنال مقابل بورنموث
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • عکس| ملاقات نکونام با جانشین خطیر و پیشکسوتان استقلال
  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری