Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به همت متخصصان و مهندسان شرکت ماشین سازی اراک و پژوهشگران صنعت نفت استان مرکزی نخستین تعمیرات پیچیده پالایشگاهی کشور در پالایشگاه نفت امام خمینی شازند با موفقیت به پایان رسید.

رجبی مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند در این باره گفت: در تعمیرات اساسی سال ۹۵ پالایشگاه نفت امام خمینی شازند بازرسان فنی متوجه بروز ترک و آسیب دیدگی در یکی از سه راکتور فعال در واحد آیزوماکس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی افزود: خطر وقوع انفجار و فاجعه هر لحظه نزدیک‌تر می‌شد و به ناچار راکتور آسیب دیده از مدار تولید خارج شد و برای تعمیر آن از شرکت ژاپنی سازنده د رخواست کردیم، اما این شرکت تعمیرات را مستلزم خروج راکتور از پالایشگاه می‌دانست و ارز بسیاری را برای تعمیر اساسی درخواست نمود.

او اضافه کرد: با رایزنی‌های متعدد و بهره گیری از پژوهشگاه صنعت نفت کشور در نهایت ماشین سازی اراک به عنوان مجری طرح تعمیر تخصصی راکتور معرفی شد.

غلامی مدیر عملیات پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم گفت: قطعات و تجهیزات مورد نیاز تعمیر تخصصی در کارگاه‌های شرکت ماشین سازی اراک ساخته شد و از فروردین ماه ۱۴۰۰ کار تعمیر در محل راکتور‌های آیزوماکس و همزمان با فعالیت دو راکتور دیگر آغاز شد.

غلامی افزود: با تخصص مهندسان ایرانی کار تعمیر راکتور را به سرانجام رسید و تنها با صرف مبلغ ۷ میلیارد تومان راکتور آسیب دیده این واحد ارزشمند که هیدرو کربن‌های سنگین بی ارزش را تبدیل به هیدروکربن‌های سبک با ارزشی، چون گازوییل، نفت سفید و ال پی جی می‌کند دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

پالایشگاه نفت امام خمینی شازند با ظرفیت فرآوری روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام و تولید ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در زمره برترین پالایشگاه‌های کشور است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه شازند تعمیرات اساسی خودکفایی اقتصادی پالایشگاه نفت امام خمینی شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا

امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود به علت بی‌اعتمادی به دولت آمریکا پرداخته بودند. ایشان منفعت‌طلبی آمریکایی‌ها را دلیل بی‌اعتمادی به آنها عنوان کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک