Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  تیمور کریم‌زایی بخشدار دامِن ایرانشهر با اشاره به وضعیت بی آبی در روستا‌های این بخش گفت: احیای قنوات گامی موثر برای نجات روستا‌ها و رونق کشاورزی و دامداری است به همین سبب ضروریست همواره مورد توجه قرار داشته باشند.

وی گفت: زیربنای اشتغال زایی، آب است و هرگونه کار و فعالیت اقتصادی بستگی به وجود این مایه حیاتی دارد و باید در نگهداری و احیای آن همه توان و ظرفیت را به طور بهینه به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار دامِن ایرانشهر با بیان اینکه مرمت و بازسازی قنات‌های این بخش با هدف حفظ آن‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی و افزایش آبدهی مصارف کشاورزی در دست پیگیری است گفت : در یکسال گذشته بیش از ٢٠ رشته قنات در این بخش لایروبی و احیا شده است.

وی گفت: حفظ قنات یعنی حفظ حیات در یک عرصه بیابانی، چرا که باصرفه‌ترین و مطمئن‌ترین و منطقی‌ترین شیوه استحصال آب از طریق قنات است.

کریم‌زایی گفت: قنات یکی از دیرینه‏‌ترین و با صرفه ‏ترین‏ روش‌های استخراج آب‌های زیرزمینی است و احیای قنوات مطمئن‌ترین و پایدارترین گزینه در بهره‏ برداری مطلوب و منطقی از سفره ‏های آب‏ زیرزمینی است.

وی از کشاورزان منطقه خواست: با عملیات پینه برداری، لایروبی، پیشکاری و کول گذاری مسیر قنوات ضمن بالابردن عمر و راندمان آبدهی قناتها، از این میراث گرانبها که یادگار نیاکان منطقه به شمار می‌رود به خوبی حفاظت و حراست کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احیای قنوات بخشدار دامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است

شهردار منطقه تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب به قنات هم جرم است و هم مشکلات فراوانی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از شهرداری بافت تاریخی، علیرضا نقوی اظهار کرد: در زیر شهر یزد هزار کیلومتر مسیر قنات داریم که متاسفانه برخی از شهروندان در این محدوده اقدام به اتصال فاضلاب به قنات می‌کنند.

وی افزود: برخی از مقنیان برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

شهردار منطقه تاریخی یزد ادامه داد: این مسئله سبب نشت فاضلاب شد که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد.

نقوی گفت: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان انجام شود نه در داخل کوچه.

کد خبر 749176

دیگر خبرها

  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان