Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله سعی داریم، در خصوص سیم و کابل نسوز صحبت کنیم. سیم های نسوز در شرکت ها و مراکز صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. این نکته حائز اهمیت است که سیم و کابلی که در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، باید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشد. با ما همراه باشید تا در خصوص کابل های نسوز و کاربردها و انواع آن، نکات ارزنده ای را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با سیم و کابل نسوز

در این مقاله سعی داریم، در خصوص سیم و کابل نسوز صحبت کنیم.  سیم های نسوز در شرکت ها و مراکز صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. این نکته حائز اهمیت است که سیم و کابلی که در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، باید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشد. با ما همراه باشید تا در خصوص کابل های نسوز و کاربردها و انواع آن، نکات ارزنده ای را ارائه دهیم.

معرفی کابل نسوز

کابل نسوز به کابلی گفته می شود که از جنس مس و سیلیکون است و در برابر آتش بسیار مقاومت نشان می دهد، به گونه ای که در هنگام آتش سوزی، جریان الکتریکی در آن همچنان ادامه دارد. بهترین کابل هایی که در بازار عرضه می شود، مربوط به کشور ایتالیا است. این کشور، بهترین و با کیفیت ترین کابل های نسوز را عرضه می کند. این کابل ها دمای 750 درجه سانتی گراد را در خود تحمل می کنند و دود کمی دارند و گاز هالوژن ندارد. 
با پیشرفت تکنولوژی، حوزه صنعت نیز پیشرفت های بسیار داشته است. این کابل ها علاوه بر این که مقابل آتش و حرارت زیاد مصون است، در مقابل اشعه خورشید نیز مقاومت بسیاری دارد. به همین دلیل این کابل ها را با نام های دیگری مانند: کابل ضد آتش، کابل اعلام حریق می شناسند و در بازار عرضه می کنند. برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در صنعت، بهتر است از این نوع کابل استفاده شود. زیرا این کابل ها بهترین نوع کابل، جهت جلوگیری از آتش و حرارت بسیار زیاد است.

انواع کابل نسوز

برای این که با کابل نسوز بهتر آشنا شویم به انواع این کابل (مانند کابل اعلام حریق نسوز) می پردازیم. کابل ها طبق کاربردی که از آن ها می شود، طبق موارد زیر دسته بندی می شوند:

کابل هایی که دارای فشار و قدرت قوی هستند. کابل هایی که برای ابزار دقیق به کار برده می شوند. کابل هایی که جرقه می زنند. کابل هایی که هردو روکش آن، بافت دارند. کابل هایی که در هنگام آتش، آن را اعلام می کنند. کابل هایی که در هنگام خاموشی، اعلام روشنایی اضطراری و فوری می کنند. روکش کابل نسوز

روکش کابل نسوز با توجه به کاربردی که دارد (صنعت ریخته گری، صنعت کارگاهی) باید از روکش تفلونی باشد. البته این روکش از فلزاتی همچون مس، نقره است. از مهم ترین روکش ها می توان به تک روکش اشاره کرد، که جنس آن سیلیکون است و به همین دلیل کابل نسوز سیلیکونی نام گرفته است. این کابل قیمت بالایی دارد. نوع دیگر آن دارای دو روکش است و جنس آن ابریشم است. از مهم ترین ویژگی های مشترک آن ها می توان به پایداری در برابر آتش و آب اشاره کرد. ویژگی دیگر سیم های نسوز این است که، از گسیخته شدن جلوگیری می کنند. نکته مهم این که به دلیل وجود سیلیکون، کابل ها در برابر انواع آلودگی های محیطی و میکروب مصون هستند.

کاربرد کابل نسوز

کابل یا سیم نسوز دارای کاربرد های بسیار زیادی است، که این کاربرد با توجه به استفاده ای که در صنعت دارند از نظر ﺟﻨﺲ، ﺷﻜﻞ متفاوت است. صنایع برای جلوگیری از خطرهای احتمالی و ضررهای مالی و جانی از این نوع کابل ها استفاده می کنند. ما در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:
1- استفاده در آجرپزی ها
2- صنایع فولاد و آهن
3- تجهیزات مربوط به آزمایشگاه ها
5- تجهیزات برقی خانگی 
6- تجهیزات مربوط به هواپیماها و کشتی، قطار
7- صنایع نفت، گاز
8- تجهیزات مربوط به ژنراتورها
9- تجهیزات مربوط به پزشکی و داروهای شیمیایی
10- تجهیزات مربوط به دوربین های مداربسته، کامپیوتر
11- صنایع غذایی

ویژگی و مزایا کابل نسوز

معمولا این کابل ها به گونه ای طراحی می شوند که توان نگهداری حرارت و گرمای شدید را داشته باشند. این کابل ها نه تنها در مقابل عوامل الکتریکی بلکه در مقابل عوامل طبیعی (خورشید) نیز مقاومت بالایی دارند. این ویژگی در خصوص این کابل به این معناست که در هنگام حرارت بالا، جوهره اصلی خود را نگه داشته و جریان الکتریکی به کار خود ادامه می دهد. جالب است بدانید؛ زمانی که آتش سوزی رخ می دهد، دود برآمده از آن خطرناک و مرگبار نیست.
از ویژگی آن، این است که استفاده از آن باعث عملکرد درست در مدار الکتریکی می شود. این نوع کابل در مقابل واکنش های مواد شیمیایی و اسیدی و نیز در مقابل اشعه های مضر ماوراء بنفش و... بسیار مقاوم است. این ویژگی ها حاکی از آن است که این کابل ها از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار هستند.

استاندارد کابل نسوز

استاندارد های این نوع کابل بوسیله آزمایشگاه های معتبر تایید شده است. عمده ترین پایگاه استانداردهای تایید شده عبارتند از: IEC- BS- EN- VDE 
در پایگاه IED ، تست سیم ها و تست گازهای منتشر شده در شرایط آتش  و حرارت (شعله) را شاهد هستیم.
در پایگاه EN ، با نوع روکش ها و میزان گاز منتشر شده روبه رو هستیم.
در پایگاه BS ، (کابل های آتش اضطراری و پایدار بودن جریان الکتریکی) به روش هایی که این کابل ها طراحی می شوند اشاره می شود.
این پایگاه VDE ، تست های کابل را در خصوص استفاده در مدارات و دود های منتشر شده در هنگام آتش بررسی می کند. 
تمام این پایگاه ها، ویژگی مقاومت پذیری در مقابل حرارت و دما را دارا می باشند.

تولید کننده سیم و کابل نسوز

شرکت های بسیاری در زمینه صنعت کابل سازی فعالیت می کنند. شرکت راهدار صنعت کیهان، با 23 سال سابقه، به عنوان اولین شرکت تولید کننده تخصصی سیم و کابل نسوز سیلیکونی مرغوب و با کیفیت در مرجع استاندارد، در تهران فعالیت می کند. این شرکت که پیشگام درعرصه تولیدات کابل در انواع مختلف است با بکارگیری از افراد متخصص و با استفاده ماشین ها و ابزارهای پیشرفته در این عرصه، توانسته با تولید مرغوب ترین محصولات، مورد رضایت مشتریان باشد. محصولات این شرکت معتبر، طبق استانداردهای بین المللی و تاییدیه سازمان آتش نشانی در بازار عرضه می شود.

شما میتوانید برای مشاهده محصولات و استعلام قیمت سیم و کابل نسوز به وبسایت https://rsk-co.com/ مراجعه کنید.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات مربوط کابل هایی نوع کابل مراکز صنعتی کابل ها سیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید

حمام یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه محسوب می‌شود که نظافت و تمیزی آن تاثیر بسزایی بر بهداشت و سلامت اعضای خانواده دارد؛ این مکان پناهگاه امنی است که برای زدودن آلودگی‌ها از تن پس از یک روز خسته کننده و یا در ابتدای روز دقایقی را در آن می‌گذرانیم.

حمام باید همیشه تمیز باشد و بخوبی ضدعفونی شود. علاوه بر این، برخی لوازم موجود در این مکان هستند که نه تنها کارایی لازم را ندارند، بلکه وجود آنها در حمام مضراتی را نیز به همراه خواهد داشت. پس اگر به سلامت خود و تمیزی حمام منزلتان اهمیت می دهید، همین الان این ۸ وسیله را دور بیندازید!

۱- حوله های قدیمی و فرسوده

حوله‌های فرسوده و قدیمی علاوه بر ظاهر نامناسب کارایی خود را نیز در خشک کردن از دست می دهند. در واقع این حوله ها رطوبت زیادی را به خود جذب کرده و به این سادگی ها خشک نمی شوند. همین مساله می تواند منجر به کپک زدن آنها شود. حوله‌های قدیمی‌ را با حوله های جدید جایگزین کنید. می توانید از این حوله ها به عنوان پارچه برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید.

۲- روکش دوش پلاستیکی آلوده

اگر از روکش دوش پلاستیکی استفاده می کنید، فراموش نکنید هر چند وقت یک بار آن را ضدعفونی کنید. در غیر این صورت ممکن است در اثر باقی ماندن کف صابون بر روی روکش دوش شاهد رشد کپک در این مکان باشید. در صورتی که نتوانستید آلودگی های روکش دوشتان را از بین ببرید، توصیه می کنیم حتما آن را دور بیندازید.

۳- لوازم آرایش تاریخ گذشته

تاریخ مصرف لوازم آرایش خود را بررسی کنید و در صورتی که منقضی شده اند، آنها را دور بیندازید. اگر جعبه آنها را دور انداخته اید و تاریخ انقضایشان را نمی دانید و زمان زیادی نیز از خرید این محصولات گذشته است، به احتمال زیاد منقضی شده اند و وقت دور انداختن آنها فرا رسیده است.

۴- ابزار موی آسیب دیده

هرگز از اتوی مو یا سشوار آسیب دیده استفاده نکنید. محصولاتی که دچار قطعی سیم یا سوختگی ناشی از گرمایش شده اند، خطرات ایمنی برای شما به همراه خواهند داشت و ممکن است شما را دچار برق گرفتگی کنند. علاوه بر این، تمیزکردن اتوی مو، سشوار و انواع برس مو را فراموش نکنید.

۵- لیف حمام قدیمی

لیف حمام آن طور که به نظر می رسد، ناجی پاکیزگی نیست. این لیف ها پس از مدتی مملو از سلول‌های مرده پوست، مواد شوینده، انواع باکتری، قارچ و کپک شده و در هنگام استفاده، وارد بریدگی‌های پوست ناشی از اصلاح تیغ می شوند و زمینه را برای بروز حساسیت و عفونت فراهم می کنند. اگر لیفتان از الیاف طبیعی ساخته شده است، توصیه می شود هر 3 تا 4 هفته یک بار و اگر از الیاف پلاستیکی ساخته شده است، هر 2 ماه یکبار آن را تعویض کنید.

۶- ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته

کرم های ضدآفتاب آنقدرها که فکر می کنید، دوام ندارند. این محصولات پوستی پس از انقضا تاثیر خود را از دست می دهند و محافظت کمتری در برابر اشعه های مضر UV ارائه خواهند داد. پس اگر پس از مدتی به سراغ کرم ضدآفتاب خود رفته اید و یا زمان زیادی از خرید آن گذشته است، حتما تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.

۷- بطری های خالی شامپو و نرم کننده

بطری های خالی شامپو و نرم کننده را دور بیندازید. این کار از اشغال فضای نگهداری لوازم حمام جلوگیری کرده و شناسایی و دسترسی به محصولات مورد نیازتان را آسان تر خواهد کرد.

۸- محصولات بهداشتی کوچک

همه ما دوست داریم که در تعطیلات از لوازم آرایشی و بهداشتی کوچک هتل استفاده کنیم و در صورت عدم استفاده ممکن است آنها را به منزل بیاوریم. این محصولات اغلب به علت کوچک بودن در زیر بطری های بزرگتر با پشت کشو پنهان می شوند و تا مدت ها فراموش می کنیم از آنها استفاده کنیم. تاریخ انقضا و سازگاری این محصولات با پوستتان را بررسی کنید و از استفاده از برندها و فرمولاسیون های ناشناخته خودداری نمایید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هفت فایده بی‌نظیر حمام بخار حمام چگونه از «خزینه» به «دوش» رسید؟ کدامیک از آن‌ها بهتر است؟

دیگر خبرها

  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه