Web Analytics Made Easy - Statcounter

اروپا بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است و در برخی از کشورهای این منطقه با بروز سویه جدید اُمیکرون که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، آمار مبتلایان افزایش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین، در این میان برخی کشورها محدودیت‌هایی را برای افرادی در نظر گرفته اند که در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند در حالیکه در چندین کشور برنامه واکسیناسیون کودکان خردسال در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایتالیا: از روز پنجشنبه (۲۳ دسامبر) محدودیت‌های کرونایی در این کشور تشدید شد و افراد واکسینه نشده از ورود به مکان‌های عمومی منع شدند. همچنین استفاده از ماسک در فضای باز اعمال شد و برگزاری جشن های شب سال نو در فضای باز ممنوع شده است. در حال حاضر شهروندان اتحادیه اروپا که واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده اند ملزم هستند در صورت ورود به این کشور به مدت پنج روز قرنطینه شوند و افراد واکسینه شده از کشورهای اتحادیه اروپا باید ظرف ۲۴ ساعت پس از ورود، آزمایش منفی ارائه دهند. روز گذشته مقامات این کشور اعلام کردند که تعداد مبتلایان روزانه از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که نقطه عطفی در گسترش سویه اُمیکرون است.

فرانسه: در پاریس آتش بازی ها و کنسرت های شب سال نو لغو شده است. همچنین باشگاه های شبانه به منظور جلوگیری از افزایش سریع عفونت های کووید-۱۹ تعطیل شده است. از ۱۵ ژانویه، همه بزرگسالان که حداقل هفت ماه از واکسیناسیون کامل آنان گذشته باشد لازم است دُز یادآور دریافت کنند و از ۳۰ ژانویه، تمام کادر درمان و آتش نشانان باید دُز سوم را تزریق کنند.

اسپانیا: بار دیگر استفاده از ماسک در فضای باز اجباری می‌شود و قرار است نخست وزیر این کشور الزامی شدن این قانون را تصویب کند. با شناسایی سویه اُمیکرون رکورد بالای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد.

انگلیس: تاکنون دولت انگلیس در برابر اعمال محدودیت‌های جدید قبل از تعطیلات مقاومت کرده و این درحالیست که این کشور با افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از سویه اُمیکرون مواجه است.

 به نقل از یورونیوز، "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت اقدامات بیشتری برای محافظت از سلامت عمومی انجام می دهد و وضعیت شیوع بیماری ساعت به ساعت دنبال می شود. در روز کریسمس، هزاران نفر برای تزریق دُز یادآور صف کشیدند زیرا تعداد موارد جدید روزانه در این کشور بالای ۱۰۰ هزار نفر باقی مانده است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کووید 19 در اروپا تزریق واکسن اومیکرون کووید ۱۹ ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان