Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگاری فارس، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان و آذرماه سال جاری، از 7716 واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و فعالیت واحدهای آلاینده هوا در این گشت ها متوقف شده و یا به حالت تعلیق در آمده است.

وی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود، اظهار داشت: طی این مدت و تا پایان آذرماه، بیش از 200 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه  قرار گرفت که این پایش ها شامل 370  مورد واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و 7346 مورد واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است که گاها بطور مستمر مورد بازدید و بررسی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این گشت ها، نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز بصورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید، تصریح کرد: 289 مورد پایش از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بصورت روزانه و نظارت دقیق بر این واحدها در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در کنار این گشت و پایش ها بود.

محمودی با اشاره به اینکه همچنین 670 مورد بازدید  از واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان در دو ماه گذشته بعمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد 158 مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت:  طی دوماه گذشته مجموعا 405 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد که بر اساس آمار واحدهای دریافت کننده اخطاریه قانونی در آذرماه بیش از 70 درصد نسبت به این مقدار در آبان ماه افزایش داشته است همجنین در جریان پایش های شبانه، فعالیت 181 واحد آلاینده نیز متوقف شده که بر این اساس واحدهایی که فعالیت آن ها در آذرماه به حالت تعلیق در آمده نسبت به آبان ماه حدود 5/4 برابر بوده اند.

محمودی با تأکید بر اینکه موضوع پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان همچنان یکی از معضلات اساسی و همچنای باقی مانده در پایش های شبانه محیط زیست استان تهران بوده و هست، بیان داشت: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 613 مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتش سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با بکارگیری ابزار ابتدایی بود.

گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست استان تهران هوا پایش محیط زیست استان تهران گشت و پایش ها سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی استان دفع پسماند است، گفت: در این استان عرصه مناسبی برای دفع پسماند وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سعید یوسف‌پور امروز در نشست مدیران کل منطقه 5 سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور و رؤسای مناطق 5گانه اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری تقریبا یک درصد مساحت کشور را دارد، این استان دارای 12 شهرستان، 42 شهر و بیش از 1500 روستا است و سرچشمه سه رود کارون، زاینده‌رود و بخشی از رودخانه دز، این استان است.

وی گفت: در این استان عرصه‌های طبیعی داریم که یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش، 8 تالاب و مناطق حفاظت شده در آن قرار دارد که تالاب چغاخور در سایت کنوانسیون رامسر ثبت شد، امسال نیز در صدد هستیم تالاب گندمان را در این کنوانسیون ثبت کنیم. سابقه حفاظت در چهارمحال و بختیاری به سال 46تا 49 می‌رسد و از سال 1350 حفاظت از محیط زیست به صورت رسمی در استان شکل گرفته و در حال حاضر همه شهرستان‌ها به جز یک شهرستان، واحد اداری مستقر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بیش از 30 آبشار دایمی و فصلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارند. همچنین حدود 2000گونه از گیاهان تاکنون شناسایی شده که 80گونه بومی استان است.

وی با اشاره به اینکه  4 منطقه فسیلی باارزش در استان وجود دارد، مطرح کرد: همچنین 6 منطقه سبزکوه، زردکوه، سفیددانه، بازفت، گندمان و چغاخور برای ارتقا سطح معرفی شدند که امیدواریم در سال جاری انجام شود. مناطق حفاظت شده سبز کوه و تنگ صیاد به عنوان ذخیره‌گاه زیستگاه هستند و گونه‌های جانوری نظیر خرس قهوه‌ای، کل، بز، میش، غاز پیشانی سفید و... در استان وجود دارد. حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری 185 پرسنل و 24 پاسگاه محیط‌بانی دارد که به علت کمبود نیرو در برخی از پاسگاه‌ها نیرو مستقر نیست.

یوسف‌پور تشریح کرد: تلاش ما بر این است که هر سال با محوریت یک حوزه مسایل را پیگیری کنیم. سال 1401و 1402 تمرکز ما بر حوزه محیط طبیعی بود و تقریبا توانستیم به اهداف خود برسیم در سال1403 تمرکز بر حوزه پسماند است .چهارمحال و بختیاری و استان‌های حوزه منطقه 5توپوگرافی خاص دارند و عرصه مناسب برای دفع پسماند وجود ندارد، یکی از چالش‌های اصلی حوزه منطقه 5 بحث پسماند است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حقوق پرسنل محیط‌زیست متناسب با تورم نیست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم از نظر بودجه منطقه 5ویژه‌تر دیده شود، زیرا 40درصد آب شیرین در زاگرس تأمین می‌شود و در مناطق زاگرس‌‍نشین چرای مفرط دام منابع جنگلی و مرتعی را از بین می‌برد و فرسایش خاک وجود دارد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین