Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن هماروز زرتشتیان استان یزد روز یکشنبه به ایرنا گفت: بر اساس تصمیم انجمن های زرتشتیان استان و به منظور حفظ سلامتی عزیزان، مراسم درگذشت اشوزرتشت در ارامگاه لغو و به جای آن هماهنگی های لازم برای تزریق واکسن دز سوم در فضایی مطمئن در باشگاه جوانان زرتشتی یزد انجام شد.

منوچهر ارغوانی با تاکید بر تزریق دز سوم کرونا برای جلوگیری از اتفاقات تلخ گذشته تاکید کرد: مراسم درگذشت اشو زرتشت به صورت مجازی در این استان برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان یزد نزدیک به ۶ هزار زرتشتی دارد.  

زرتشت، زردشت، زردهُشت یا زراتُشت و به لاتین Zoroaster و در اوستا زرثوشتر به معنی "دارنده‌ روشنایی زرین‌ رنگ" و یا "ستاره‌ی زرین" است.

به گفته مورخان زرتشت در ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد به دنیا آمد؛ نام پدر زرتشت «پوروشسب» و مادرش «دغدو» بود.

برخی از پژوهشگران بر این باورند که آشو زرتشت در روز پنجم دی با ۷۲ تن از یارانش در جنوب شهر بلخ که امروز مزار شریف می گویند کشته شد.

برچسب‌ها یزد اقلیت های دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اقلیت های دینی یزد اقلیت های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، صفحه‌ای با ۲۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و سرو مشروب می‌کرد.

او افزود: بعد از اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم ۳۰ ساله پرونده در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، طی بررسی‌های صورت گرفته این فرد با هدف کسب در آمد اقدام به بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ نقی‌مهر هشدار داد: افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف و با انتشار محتوا‌های نامتعارف باعث رواج بی بند و باری و فساد در فضای مجازی و جامعه شوند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است