Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری در خصوص نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: تمرکز زدایی، اعطای اختیارات به استانداران و پاسخگو کردن وزرا و استانداران در قبال اقداماتشان از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱ است .

به گزارش ایران آنلاین،جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  در خصوص نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: تمرکز زدایی، اعطای اختیارات به استانداران و پاسخگو کردن وزرا و استانداران در قبال اقداماتشان از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱ است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه تعداد ردیف‌های بودجه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاهش یافته است، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت برای جبران کسری بودجه استقراض از بانک مرکزی ندارد و همین امر موجب کاهش تورم خواهد شد .

وی مشارکت بخش غیردولتی در اجرای پروژه‌ها را از دیگر نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ خواند و اظهار داشت: دولت برای احداث یکهزار مگاوات نیروگاه اتمی و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی هدف گذاری کرده است که این پروژه‌ها را با مشارکت بخش‌های غیردولتی انجام خواهد داد. جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای این پروژه‌ها از نقاط قوت بودجه برای ایجاد حرکت اقتصادی است.

قادری تاکید کرد: دولت در بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخشی از کسری بودجه خود را از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین کرده و به نوعی از مرم قرض گرفته است، که این اقدام آثار تورمی ندارد و پایه پولی را افزایش نخواهد داد، در حالی که دولت گذشته با استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی کسری بودجه خود را جبران می کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ،تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۹ احیا شده است، گفت: دولت با احیای این تبصره، امکان خوبی برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اجرای پروژه‌های آزادراهی و جاده‌های اصلی فراهم کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین معافیت ورود و خروج دارایی از صندوق پروژه‌ها و معافیت مالیاتی این صندوق‌ها را اقدام مهمی برای تحرک بخشی پروژه‌های عمرانی در استان‌ها عنوان کرد.

قادری افزود: فروش دارایی‌های دولت در بودجه ۱۴۰۱ به استان‌ها واگذار شده این امر برای مولد سازی دارایی‌های دولت انگیزه ایجاد می‌کند و اقدامی هوشمندانه و ارزشمند است .

 انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم  در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گران‌قدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ناوگان باید در صدر اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  باشد، گفت: ایران ایر با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

بذرپاش در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های ایران ایر اظهار کرد: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پروازها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تأثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف "هما" شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

بذرپاش افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات "هما" است و ارتقا خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از تمام ظرفیت‌های "هما" برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای متخصص و متعهد باید سیستمی جهت به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" طراحی شود.

وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکارهای سریع و کاربردی برای برطرف‌کردن مشکلات پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد