Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که کشور در مرحله انفجار انتظارات از دولت قرار دارد، گفت: قوانین مختلف، اختیارات و وظایف گسترده‌ای را برای شورا‌های اسلامی تعریف کرده که با استفاده از این اختیارات می‌توان کار‌های بزرگی را به سرانجام رساند.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در نشست مشترک با رییس و اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان افزود: پیام و فلسفه وجودی شورا‌های اسلامی این است که حل مشکلات مردم بیشتر از آنکه به اراده سیاسی و حاکمیتی نیاز داشته باشد، محتاج مشارکت مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مدیریت محلی و شهری، امنیت پایدار، پیشگیری از وقوع جرم، شورای اسلامی و قوه قضاییه کلید واژه‌هایی هستند که رابطه معناداری بین آن‌ها وجود دارد و رابطه بین این مفاهیم می‌تواند زمینه بهتری برای تعامل، هم افزایی و تامین اهداف مشترک بین نهاد مردمی عمومی شورا‌ها و دستگاه حاکمیتی یعنی قوه قضاییه را فراهم سازد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در دنیا در سطوح محلی و روستایی، سیستم‌های مدیریتی تعریف شده است، ادامه داد: ساختار این سیستم‌ها شبیه شورا‌های اسلامی شهر و روستا است و از این رو باید تاکید کرد که این سیستم‌ها به منظور کارآمد بودن باید مقتدر، مستقل و مردمی باشند.

موحد افزود: اقتدار به معنای فریاد زدن و اخلاق تند نیست، بلکه اقتدار این است که هر فردی در هر جایگاهی، چارچوب وظایف و اختیارات خود را بداند و آن‌ها را به نحو احسن و اکمل اعمال کند.

بیشتر بخوانید: ایجاد دو مرکز ملاقات طفل مشترک با ورود دستگاه قضایی در دستور کار شورای شهر قم قرار گرفت

وی با تاکید بر این مطلب که هفت اصل قانون اساسی اصولی سازی وظایف و اختیارات شورا‌های اسلامی را مورد توجه قرار داده است، ادامه داد: ماحصل اجرای کامل قوانین مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا؛ تامین امنیت اجتماعی مطلوب برای مردم خواهد بود که عنصر اصلی علقه مردم به محل زندگیشان خواهد بود.

موحد ادامه داد: هر چه علاقه مردم به محل زندگی آن‌ها افزایش یابد زمینه مشارکت آن‌ها نیز در زمینه عمران و توسعه اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افزایش می‌یابدو یکی از مهمترین مولفه‌های این اقدام، داشتن شهر امن است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به فرمایشات امام علی (ع) درباره امنیت اشاره و بیان کرد: ایشان فرموده اند: بدترین شهر (محل زندگی) شهری است که در آن امنیت در آن وجود نداشته باشد و همچنین در بیان دیگری تاکید داشته اند که هیچ نعمتی گواراتر از امنیت نیست و این موارد نشان می‌دهد که امنیت در حیات اجتماعی مردم تاثیر به سزایی دارد.

موحد تصریح کرد: امروز کشور ما در منطقه‌ای پر از التهاب و ناامنی قرار داد، اما مردم به رغم همه مشکلات موجود، از امنیت موجود کشور بسیار رضایت دارند و قدردان هستند.

وی با اشاره به این مطلب کاهش آسیب پذیری جامعه در برابر جرم یکی از ابعاد امنیت به شمار می‌رود، تاکید کرد: هر چه بتوانیم جامعه را در مقابل جرم مقاوم‌تر کنیم، امنیت آن افزایش می‌یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، ضمن بیان این مطلب که امنیت دو جنبه عینی (امنیت موجود) و ذهنی (احساس امنیت) دارد، تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است و جنبه فرهنگی دارد و در این رابطه همه افراد مسئول هستند و باید در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

موحد گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مردم انتظار دارند که امنیت توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی محقق شود، اما این رویکرد باید به سمت مردم محوری در توسعه امنیت تغییر یابد؛ پلیس و دستگاه قضایی نیز در کنار مردم هستند و در بعد نهایی به وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل خواهند کرد.

وی بر مشارکت همگانی در مسیر پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و ادامه داد: براساس بند ج ماده ۶۸ قانون شورا‌های اسلامی، تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آن‌ها نخستین وظیفه اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تدوین میثاق نامه اولین گردهمایی شوراها، دهیاران و شهرداران استان کرمان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در پرتوی تعامل دستگاه قضایی و شورا‌های اسلامی باید در چارچوب و بستر مناسبی برای حل و فصل مسائل و آسیب‌های اجتماعی اقدام شود، زیرا حل مسائل اجتماعی با اقدامات برخوردی و انتظامی انجام نمی‌شود و باید با اقدامات وضعی و اجتماعی در این راستا حرکت کرد.

موحد تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور باید سعی کنیم بار حاکمیت را کم کنیم، زیرا بخش عمده‌ای از وقت و به دلیل شرایط درونی و بیرونی کشور به جای سیاست گذاری، صرف خدمات رسانی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین ایجاد واحد‌های قضایی در بخش‌ها را مستلزم ایجاد واحد‌های مرتبط و صدور مجوز‌های لازم دانست.

محمدعلی ربانی رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان نیز گفت: قوه قضاییه در نظام مقدس جمهوری یکی از ارکان مهم حاکمیت است و مردم از این سیستم اجرای عدالت را مطالبه دارند.

ربانی افزود: امروز قوه قضاییه در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است و ملجاء و پناهگاه مظلومین در کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: تحولات ایجاد در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه مایه امید است و مردم نیز این تحول را به خوبی درک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان کرمان مدیریت محلی و شهری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان کرمان مدیریت محلی و شهری رییس کل دادگستری استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم شورا های اسلامی دستگاه قضایی اسلامی شهر قوه قضاییه شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا ضمن تأکید مجدد بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه، خواستار بازگشایی تمامی گذرگاهها در این باریکه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که این منطقه هم اکنون نیاز به توقف جنگ و ورود حجم گسترده کمک‌ها دارد.

به نوشته الجزیره، او گفت که هم اکنون پرتاب هوایی کمک‌ها تنها گزینه ورود آب و غذا و دارو به غزه است و این در حالی است که این روش تنها 3 دهم درصد نیاز اهالی غزه را برآورده می‌کند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

عمار بن جامع همچنین گفت که اسرائیل تاکنون هیچ دلیل و سندی در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه نکرده است.

او افزود: «باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت آنروا در غزه به خصوص در مناطق شمالی فراهم شود، نیروهای امدادی بین‌المللی برای ورود به شمال غزه باید نگران مورد هدف قرار گرفتن از سوی نظامیان اسرائیلی باشند».

نماینده الجزایر همچنین در خصوص هرگونه عملیات زمینی در رفح هشدار داد و گفت که کشورهای جهان به هیچ عنوان نباید اجازه چنین رویدادی را بدهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است