Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما در زمان مناسب تصمیمات اقتضایی خواهیم گرفت.

به گزارش برنا؛ علی زینی وند در یکصد و سیزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت، پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به ارائه گزارشات فعالیت های کمیته های ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:گزارشاتی که کمیته ها دادند نشان می‌دهد فعالیتشان بهتر شده و ما باید خودمان را برای شرایط جدید بیماری آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در هفته گذشته ۸۰ کشور درگیر سویه جدید بیماری کرونا(اُمیکرون) بودند که در این هفته تعداد کشورهای درگیر به ۱۱۰ مورد رسیده است که نشان می دهد سرعت انتشار ویروس بسیار بالاست.

زینی وند گفت: ستاد ملی مدیریت، پیشگیری و مقابله با کرونا مصوباتی خواهد داشت که به استان ها ارسال خواهد شد و کمیته ها باید با جدیت این مصوبات را دنبال کنند.

استاندار کرمان گفت: در مناطقی که آمار دریافت واکسن دوز اول پایین است باید اقدامات موثری انجام شود تا به شرایط نرمال برسیم.

وی رعایت پروتکل ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیر هر دستگاه هم باید در بحث پوشش واکسیناسیون کادر اداری و هم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مجموعه خودش مسئول باشد ضمن آنکه انتظار داریم حراست‌، بازرسی و امور اجتماعی استانداری نیز با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی نظارت ویژه بر امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار سویه جدید بیماری کرونا در بحث بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی وجود دارد که در این راستا نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد تعطیلی سه هفته ای مدارس ارائه شد که به جمع‌بندی نرسید و اگر در هفته های آینده به وضعیت بدتری برسیم تابع تصمیمات ملی خواهیم بود اما در صورت نیاز تصمیمات اقتضایی در سطح استان خواهیم گرفت.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات در مدارس و دانشگاه ها گفت: با توجه به تجربیاتی که در گذشته کسب کرده‌ایم، در این موضوع مشکلی نخواهیم داشت و همچنین در حوزه مراسمات و مناسبت های پیش رو، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی جلساتی را برگزار کنند تا نحوه برگزاری مراسم با سقف مشخص و از نظر زمان و میزان جمعیت مرور و مدیریت شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان به موضوع برگزاری مراسمات دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم های هفته مقاومت در کل استان توزیع شده و در مرکز استان هم در دانشگاه ها، مصلی و مکان هایی که وسعت زیادی دارند این مجامع تعریف شده است ضمن آنکه انتظار داریم به هیئت های مذهبی ابلاغ شود که موکب ها فقط فعالیت مذهبی داشته باشند و از توزیع هر نوع پذیرایی خودداری کنند.

استاندار کرمان از کمیته اطلاع رسانی و شورای اطلاع رسانی خواست که تشکیل جلسه داده و در بحث اطلاع رسانی بسیار فعال تر عمل کنند و همچنین تیم های واکنش سریع و بیمارستان ها نیز آمادگی کامل در مواجهه با سویه جدید ویروس کرونا در هفته های آینده را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس پوشش دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون تبلیغات اسلامی دانشگاه علوم پزشکی دولت استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا کرونا در کرمان استانداری کرمان کرونا در استان کرمان سویه جدید کرونا مقابله با کرونا استاندار کرمان ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است

ایتنا - سازمان جهانی بهداشت گزارشی را منتشر کرده است که تأیید می‌کند بین همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش نرخ چاقی کودکان ارتباط وجود دارد.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، یافته‌های این مطالعه که روی ۵۰ هزار کودک در ۱۷ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ انجام شده است نشان می‌دهد شیوع کرونا منجر به زمان شرکت کودکان در فعالیت بدنی، صرف زمان بیشتر پای صفحه نمایش‌های الکترونیکی و در نتیجه افزایش چاقی کودکان در سراسر اروپا شده است.

این سازمان می‌گوید این چاقی در پسران و دختران ۷ تا ۹ ساله شایع بوده است.

این مطالعه نشان داد که در طول مدت همه‌گیری و قرنطینه‌های ناشی از آن، بیش از یک سوم از کودکان (۳۶ درصد) زمان بیشتری را برای حضور آنلاین، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون در روزهای هفته گذرانده‌اند.

۳۴ درصد از کودکان ۷ تا ۹ ساله نیز در روزهای شنبه و یکشنبه زمان این فعالیت‌های خود را افزایش دادند.

طبق یافته‌های منتشره، تقریباً یک سوم (۲۸ درصد) از کودکان به طور قابل توجهی زمان کمتری را در فعالیت‌های خارج از منزل در طول هفته و تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) زمان کمتری را در تعطیلات آخر هفته در خارج از منزل گذرانده‌اند.

با این حال همه نتایج این تحقیق تلخ نیست. برخی از جنبه‌های مثبت همه‌گیری کووید-۱۹ این بوده که تقریباً یک سوم (۳۰٪) خانواده‌ها افزایش در تهیه غذاهای خانگی را گزارش کردند. امری که نشان از مصرف غذاهای سالم‌تر به جای غذاهای فرآوری شده و حاوی درصد بیشتری نمک و شکر بوده است.

 

۲۹ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به عنوان یک خانواده با هم غذا می‌خورده‌اند و ۲۶ درصد نیز گفته‌اند هم‌اکنون نیز به برخی عادات شکل‌گرفته در طول همه‌گیری از جمله آشپزی و پختن غذا با فرزندان خود ادامه می‌دهند.

دکتر کرملین ویکراماسینگ، مشاور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در امور تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، در این باره گفت: «چشم‌اندازی که این گزارش ترسیم می‌کند بسیار ظریف است؛ در برخی کشورها تغییرات مثبتی رخ داده است مانند اینکه خانواده‌ها بیشتر با هم غذا می‌خورند، اما یافته‌های نگران‌کننده‌ای نیز وجود دارد از جمله افزایش عادات غذایی ناسالم و زمان بی‌تحرکی.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم این روندها را نادیده بگیریم. امیدوارم این گزارش زنگ خطری را به صدا درآورد و ما را وادار به انجام اقدامات فوری برای بهبود الگوهای تغذیه و فعالیت بدنی کند.»

دکتر آنا ریتو، رئیس مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تغذیه و چاقی کودکان، نیز گفت: «این مطالعه و یافته‌های آن اولین دیدگاه در نوع خود را از پیامدهای جسمی و روانی همه‌گیری برای کودکان مدرسه‌ای با تمرکز بر بیماری طولانی‌مدت و پرخطر چاقی به ما می‌دهد.»

وی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است اضافه کرد: «اطلاع‌رسانی به کشورهای عضو درباره شواهد ملموس از پیامدهای مشکل‌ساز تغییرات رفتاری مبتنی بر بیماری همه‌گیر جهانی، ما را قادر می‌سازد تا با استراتژی بهتر و همدلی بیشتری برای بحران‌های بهداشتی آینده آماده شویم.»

پیش از این نیز گزارش شده بود که کووید-۱۹ با تاخیر رشد در کودکان صفر تا ۵ ساله مرتبط است.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • مطهری و استفاده بهینه از ستاره استقلالی
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد