Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد جهانی برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، گزارش روز یکشنبه نشان داد که تولید اقتصادی جهان برای اولین بار در سال آینده از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت و کمی بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد طول می‌کشد تا چین از ایالات متحده به عنوان اقتصاد شماره یک پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مشاور بریتانیایی سب پیش‌بینی کرد که چین در سال ۲۰۳۰ از نظر دلاری، دو سال دیرتر از پیش‌بینی‌ها، به برترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. این شرکت گفت که به نظر می‌رسد در سال آینده هند از فرانسه و سپس در سال ۲۰۲۳ از بریتانیا پیشی بگیرد تا جایگاه خود را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان پیدا کند.

داگلاس مک ویلیامز، معاون این شرکت گفت: مسئله مهم برای دهه ۲۰۲۰ این است که اقتصادهای جهان چگونه با تورم کنار می‌آیند، تورمی که اکنون در ایالات متحده به ۶.۸ درصد رسیده است. در صورت عدم کنترل، جهان باید خود را برای رکود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده کند.

این گزارش نشان داد که آلمان در مسیر پیشی گرفتن از ژاپن از نظر تولید اقتصادی در سال ۲۰۳۳ قرار دارد. روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ جزو ۱۰ اقتصاد برتر شود و به نظر می‌رسد که اندونزی در مسیر کسب رتبه نهم در سال ۲۰۳۴ باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جهان دلار چین ایالات متحده اقتصاد فرانسه بریتانیا معاون تورم آلمان ژاپن روسیه اقتصاد ایالات متحده چین دلار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، روز گذشته علی آبادی، وزیر صمت، درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

قرائت گزارش تفحص از خودروسازان | دو خودروساز بیش از ۱۸۰ شرکت دارند رانت ارزی مونتاژ کاران زیر نظر رسانه ها

گفتنی است، اخیراً گمرک ایران لیست ۱۰۰ واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.

رانت‌های چینی در بازار خودرو

همان‌طور که در پیوست شماره ۲ گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال ۱۴۰۲ قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ صنایع خودروسازی مدیران حدود ۱ میلیارد دلار، کرمان موتور حدود ۷۵۰ میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود ۶۳۵ میلیون دلار و بهمن موتور حدود ۴۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است این موضوع از دید رسانه ها دور نماند و با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و عدم برقراری ثبات در این بازار، این سئوال توسط رسانه ها مطرح شد که لزوم تخصیص این میزان ارز به شرکت های مونتاژکار در شرایطی که شاهد تاثیر گذاری کم آن ها در بازار خودرو هستیم، چیست؟

کد خبر 848601 برچسب‌ها واردات خودرو ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن