Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی جوکار روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج اظهار داشت: از میزان وفات‌های ثبت شده امسال در کردستان چهار هزار و ۴۶۲ واقعه مربوط به مردان و سه هزار و ۴۲۸ واقعه مربوط به زنان بوده است.

وی در مورد نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در کردستان گفت: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات زنان، ۱۲۸ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۷.۲۳ سال و زنان فوت شده ۷۰.۷۶ سال بوده است.

او اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۶۲۲ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این میزان هشت هزار و ۹۶۴ واقعه مربوط به پسران و هشت هزار و ۶۵۸ واقعه مربوط به دختران بوده است.

جوکار در مورد نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان هم افزود: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه تولد دختر، ۱۰۳ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰ سال بوده است

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۲۴ سال بوده است ادامه داد: بیشترین میزان ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال بوده که ۲۹.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میزان ولادت ثبت شده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین فراوانی اسامی مورد استفاده شده در پسران را به ترتیب محمد با ۵۰۰ مورد، آیهان ۳۲۵، آراد ۲۱۵، شاهان ۲۰۱ و هیراد ۱۶۶ مورد عنوان کرد و افزود: در دختران نیز آنیا با ۳۷۱ مورد، سدنا ۱۴۲، نیلا ۱۳۹، باران ۱۲۵ و دلوین ۱۱۹ مورد بیشترین فراوانی را داشته اند.

افزایش ۸.۵ درصدی ازدواج در کردستان

جوکار تعداد ازدواج ثبت شده در استان طی هشت ماهه امسال را ۹ هزار و ۶۰۱ واقعه عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: به طور میانگین امسال در کردستان در هر ماه یک هزار و ۲۰۰ واقعه و در هر شبانه روز ۳۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان میزان طلاق ثبت شده در هشت ماهه امسال را سه هزار و ۲۲۳ واقعه اعلام کرد که در هر ماه به طور میانگین ۴۰۳ واقعه و در هر شبانه روز ۱۳ واقعه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: امسال ۶۵ هزار و ۴۹۹ جلد شناسنامه در استان کردستان صادر شده است که بیشترین تعداد آن مربوط به شهر سنندج و کمترین مربوط به شهر شویشه بوده است.

صدور ۱۲۷ جلد شناسنامه برای فرزندان زنان ایرانی حاصل از ازدواج با مردان خارجی در کردستان

جوکار گفت: از سال ۱۳۹۸ که روند قانونی صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی شروع شده است تا سی ام آذرماه امسال در استان کردستان ۱۲۷ جلد شناسنامه از این نوع صادر شده است.

وی تعداد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان را یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر عنوان کرد که تاکنون یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۰۹ فقره کارت به مردم تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: امسال ۳۳ هزار و ۷۶۰ مورد درخواست کارت هوشمند ملی در استان واصل شده است و با توجه به اینکه تعدادی از افراد از سال گذشته درخواست صدور کارت داده بودند، ۴۳ هزار و ۶۹۲ فقره به مردم تحویل داده شده است.

وی تعداد کارت‌های آماده چاپ استان را ۱۳۳ هزار و ۷۴۰ فقره برشمرد و گفت: ۱۳ هزار و ۱۸۷ فقره کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال استان وجود دارد که هنوز مردم تحویل نگرفته اند و تقاضا داریم برای دریافت کارت خود به ادارات ثبت احوال استان مراجعه کنند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا است.

برچسب‌ها کردستان سازمان ثبت احوال كشور طلاق سنندج اداره کل ثبت احوال کردستان مدیرکل ثبت احوال کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان ثبت احوال كشور طلاق کردستان سازمان ثبت احوال كشور طلاق سنندج مدیرکل ثبت احوال کردستان مدیرکل ثبت احوال کردستان ثبت رسیده واقعه مربوط ماهه امسال سال بوده ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟