Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلسله نشست‌های هفتگی نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان «روایت مادری»به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلسله نشست‌های هفتگی نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان «روایت مادری» با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از زلال قریحه شاعران در پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت توسط ادارات کل کتابخانه های عمومی استان ها و به میزبانی محافل ادبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته این سلسله نشست‌ها از روز یکشنبه 5 دی ماه 1400 به میزبانی خراسان رضوی آغاز می‌شود و در ادامه روزهای یکشنبه هر هفته در استان‌های مختلف ادامه می‌یابد و به ترتیب استان‌های تهران،قم و زنجان در دی ماه میزبان این سلسله نشست خواهند بود.

بر این اساس کتاب «بانوی قرن: روایت داستانی از مادر شهیدان حسن، عباس و امیر اسماعیل‌زاده» نوشته سعیده زراعتکار از انتشارات «روایت فتح» روز یکشنبه 5 دی در استان خراسان رضوی در نشست «روایت مادری» مورد نقد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه از مادران و خانواده‌های شهدا تجلیل خواهد شد. این کتاب همچنین دستمایه خلق «ترکیب بند جمعی» توسط شاعران عضو محافل ادبی خواهد بود.

در ادامه این سلسله نشست‌ها، کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» نوشته زینب عرفانیان از انتشارات شهید کاظمی روز یکشنبه 12 دی ماه در استان تهران، کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب: خاطرات کونیکو یامامورا (سبا بابایی) یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران» نوشته حمید حسام از انتشارات سوره مهر در روز یکشنبه 19 دی ماه در استان قم و کتاب «انتهای بن بست دوم مادر شهیدان اسماعیل زاده زنجانی» نوشته مهسا سیفی از انتشارات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز یکشنبه 26 دی ماه در استان زنجان، نقد و بررسی خواهد شد.

رونمایی از کتاب "حوض خون" در ‌اندیمشک/ روایتی از جهاد 64 بانوی اندیمشکی ‌در دوران دفاع مقدس + فیلم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی روایت فتح ادبیات مقاومت شهدای مدافع حرم کتاب و ادبیات نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی روایت فتح ادبیات مقاومت شهدای مدافع حرم کتاب و ادبیات نهاد کتابخانه های عمومی سلسله نشست ها روایت مادری روز یکشنبه دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود