Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید همه کمک کنند تا سند مهندسی فرهنگی اجرا شود، گفت: مدیر فرهنگی در استان فارس که نداند این سند چیست و نخواهد اجرا کند باید به امام زمان (عج) پاسخگو باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه استان با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) پیشوای همه مجاهدت‌ها و بانوی همه ایستادگی‌ها است و در ادامه مسیر مبارزه فاطمی و شهدا مهم است که بدانیم اکنون در معرض پیکاری نابرابر در مسائل فرهنگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مانند نبرد نظامی که شکل گرفت و پیروز شدیم باید در این نبرد فرهنگی هم پیروز شویم، گفت: امروز بساط تبلیغ دست دشمن و ایادی آنهاست بنابراین مردان جنگی در میدان مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید کار درست را انجام داد، افزود: گاهی یک حرف حقی زده می‌شود اما پاسخ‌ها و واکنش‌های زیادی علیه آن حرف حق انجام می‌شود که نشان می‌دهد عرصه فرهنگی یک جنگ است، اما نباید هم کار را تعطیل کرد چون اگر معطل باشیم که چه حرفی می‌زنند هیچ کار نباید کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مهم است که در این عرصه چکار می‌کنید و چگونه با این حمله برخورد می‌کنید، بیان کرد: میدان جنگ فرهنگی با جنگ نظامی با هم متفاوت است روش جنگ عرصه فرهنگی را باید بلد بود، باید دغدغه‌های فرهنگی را با هم‌اندیشی و هماهنگی رفع کرد. 

آیت‌الله دژکام با اشاره به تغییر در معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه عنوان کرد: آقای مشفقیان در این سال‌ها مجاهدانه فعالیت کرد و کارهای موفقی انجام شد که یکی از آنها اقدامات بیشتر و منسجم‌تر در فضای مجازی بود، به گونه‌ای که امروز مخاطبان ما در فضای مجازی حدود 100 هزار نفر هستند. 

وی با بیان اینکه تهیه برش استانی سند مهندسی فرهنگی یکی دیگر از اقدامات اساسی بود که در این مدت انجام شد، تصریح کرد: این کار که با همکاری همه مجموعه‌های فرهنگی انجام شد در راستای سند ملی مهندسی فرهنگی است که در استان بومی‌سازی شده و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز گرفته که باید اجرا شود. 

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید همه کمک کنند تا این سند به خوبی اجرا شود، عنوان کرد: مدیر فرهنگی در استان فارس که نداند این سند چیست و نخواهد اجرا کند باید به امام زمان (عج) پاسخگو باشد و برای اجرای سند، باید بیش از پیش افراد متولی دور هم جمع شوند و برای رسیدن به اهداف سند همت کنند. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کار جدی بر زمین مانده زیاد است، تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولان مستقیم اجرای سند هستند اما دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید توجیه شوند که هر قسمت را چگونه انجام دهند. 

وی با اشاره به نقش نهاد نمایندگی ولی فقیه در اجرای موفق این سند گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه باید نظارت کند که سیاست‌های کلی که رهبری فرمودند اجرا می‌شود یا نمی‌شود، باید دائم رصد کنیم که این سند کجای کار است و به کجا باید برسد. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تدوین سند تمام شده اما باید به اقدامات در جهت اجرای سند منتهی شود، افزود: نهاد نمایندگی راهبردی نسبت به رصد، اجرا و نهایتا اصلاح در صورت ضرورت را انجام می‌دهد که اصلاح باید در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به لزوم شکل‌گیری قرارگاه ارتقای فرهنگی شهر با 14 کمیته مختلف گفت: دبیر قرارگاه معاون فرهنگی دفتر امام جمعه است و  برخی اقدامات فرهنگی هم باید در داخل نهاد انجام شود اما شکل‌گیری و فعالیت این قرارگاه باید به جد پیگیری شود. 

آیت‌الله دژکام در پایان درخواست کرد که انتقال تجربیات قبلی به معاون فرهنگی جدید پیگیری شود و تجربیات معاون سابق نادیده گرفته نشود.  

مصطفی مشفقیان، معاون سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه و رئیس کنونی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اظهار داشت: همچنان سعی می‌کنم که سرباز کوچکی برای ولایت در استان باشم اما از این جهت که از دیدار مستقیم با نماینده ولی فقیه محرومم، ناراحتم. 

استاندار فارس: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را در اولویت قرار گیردنماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: نقشه مهندسی فرهنگی در استان اجرا می‌شودامام جمعه یزد: نیازمند مهندسی فرهنگی در جامعه هستیم

وی خطاب به معاون فرهنگی جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: توصیه دارم قدر نعمت نماینده ولی فقیه که متواضع، متفکر و دارای صبر انقلابی است را بدانیم و سرباز خوبی برای ولایت باشیم. 

به گزارش تسنیم در این مراسم حسین نیاکان به عنوان مسئول روابط عمومی و معین سامانیان به عنوان معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس معرفی شدند. 

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد نمایندگی ولی فقیه ولی فقیه در استان فارس امام جمعه شیراز نماینده ولی فقیه مهندسی فرهنگی معاون فرهنگی الله دژکام اجرای سند آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است

ایسنا/فارس نشست دیدار مدیریت شهری شیراز و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای با وجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و  فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت و سپس افزود: بیش از ۲ هزار پروژه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی با بیان اینکه شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است، افزود: منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد.

وی بیان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح اینکه در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهم‌ترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای متخصص در ۶ ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم‌افزار جدید، آموزش به نیروهای متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت‌ اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم‌ سازی، ایجاد شفافیت است.

وی با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آن‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس تصریح کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسی فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد