Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان پرخطر بعضا از ساختمان پلاسکو پرخطرتر در شهر تهران وجود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی پیرهادی در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه 129 ساختمان پرخطر و بعضاً از ساختمان پلاسکو خطرتر در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر به این موضوع توجه نکنیم در شهر تهران بحران ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست ولی واقعیت دارد، گفت: 3 هزار و 500 ساختمان شناسایی شدند که پرخطر هستند همچنین 29 هزار و 189 ساختمان نیز میان خطر هستند.

پیرهادی با اشاره به تذکر خود در سومین جلسه شورای شهر تهران در تاریخ 19 مرداد 1400، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به تهیه سند تحویل و تحول در شهرداری تهران شد و با توجه به اینکه این زمان به اتمام رسیده است از ریاست شورای شهر تهران درخواست می‌کنم که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و شهرداری تهران گزارش خود را در ارتباط با سند تحویل و تحول به شورا ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اتفاقات اخیر در پایتخت بی‌ارتباط با گزارش سند  تحویل و تحول نخواهد بود، گفت: حتما در این سند نواقص مشخص خواهد شد.

به گزارش تسینم، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: متاسفانه شهر تهران ناپایدار و ناایمن است و ما دو حادثه پلاسکو و کلینیک سینا را در دو مقطع متفاوت مدیریت شهری با گرایش مختلف سیاسی داشتیم و این نشان می‌دهد که حادثه ارتباطی به گرایش‌های سیاسی ندارد.

وی با اشاره به حادثه اخیر در بازار گل و مترو تصریح کرد: متاسفانه در حوادث این شکلی چند روز مسئولان و رسانه‌ها به آن می‌پردازند و بعد از گذر زمان دیگر آن حادثه و اتفاق به فراموشی سپرده می‌شود تا اتفاق بعدی و متاسفانه اراده‌ای برای پیشگیری از حوادث وجود ندارد.

امانی ادامه داد: شهرداری تهران باید تدابیری اتخاذ کند که از اتفاقات و خطرات جلوگیری کند و این در حالی است که با گذشت چند سال از حادثه پلاسکو هنوز رای برای خاطیان این حادثه صادر نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از نکاتی که در وظایف شوراها آمده است همکاری با مسئولان اجرایی، نهادها و سازمان‌ها در بخش‌های مختلف است. اخیرا هم خبری شنیده‌ایم که موضوع آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت بحران کرونا به شهرداری سپرده شده است که از بذل و بخشش دولت تشکر می‌کنیم که این موارد را روی دوش مدیریت شهری می‌گذارد اما این سوال مطرح می‌شود که این واگذاری‌ها بر اساس چه پروتکلی است و آیا اختیارات و اعتبارات نیز واگذار شده است و آیا قرار است مدیریت واحد شهری شکل بگیرد؟ این مورد خوب است اما نیاز به قانون دارد.

وی ادامه داد: در حالی مسئولیت شهرداری افزایش یافته است که متاسفانه نه تنها اعتبارات این مسئولیت‌ها در لایحه بودجه 1401 دولت افزایش نیافته است بلکه اعتبارات بخش‌های مختلف نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به فعالیت قرارگاه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در این قرارگاه همه مسئولیت‌ها به شهرداری واگذار نشده است و بخشی از این مسئولیت‌ها به این نهاد واگذار شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر