Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یازده هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و در پایین‌ترین نقطه جدول رده‌بندی تنها نماینده استان خراسان، حضور دارد. پدیده‌ای به نام شهرخودرو که با سرعت بی‌مثالی به سمت سقوط حرکت می‌کند و تمام آمارهای منفی را به خود اختصاص می‌دهد.

۹ باخت، ۲ تساوی، صفر برد، سه سرمربی. ۲ گل زده، ۱۷ گل خورده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین باخت، تنها تیم بدون برد، بیشترین گل دریافتی، کمترین گل زده، بدترین تفاضل گل و از همه ناراحت‌کننده‌تر ضعیف‌ترین عملکرد یک تیم در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم. تا پیش از برگزاری بازی اخیر برابر استقلال، نماینده مشهد، شاهینِ لیگ نوزدهم را در کنار خود می‌دید اما در همان فصل تیم بوشهری موفق شد در هفته یازدهم در جدال با سایپا یک امتیاز بگیرد و اندوخته‌اش را به سه افزایش دهد اما پدیده به تیم آبی‌پوش پایتخت در خانه خودش سه بر صفر باخت.

پدیده چگونه ایجاد شد؟

از تیمی صحبت می‌کنیم که خیلی زود به آرزویش رسید. سال ۹۲ امتیاز تیم مس سرچشمه را خرید و در پایان همان فصل بالاتر از تیم همشهری یعنی سیاه‌جامگان به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد. آنها از لیگ چهاردهم در بالاترین سطح فوتبال کشورمان حضور داشته‌اند. ۲ عنوان دهمی، ۲ عنوان یازدهمی، یک چهارمی، یک ششمی و یک رتبه نهمی برای تیمی که تلاش می‌کرد در نبود ابومسلم، پیام و بعدتر سیاه‌جامگان، پرچم فوتبال خراسان را بالا نگه دارد. آنها خیلی خوب نقش خود را بازی کردند و جایی خوش آب و هوا برای خودشان در دل مردم شهر دست و پا کردند. در لیگ هجدهم عنوان چهارمی را به دست آوردند تا به اولین تیم مشهدی تاریخ تبدیل شوند که جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورند.

شهرخودرو آسیایی شد

۲ پیروزی مقابل الرفاع بحرین و السیلیه قطر، پدیده را به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا رساند. در همان برهه بود که مشکلات باشگاهی که نامش به شهرخودرو تغییر کرده بود آغاز شد. پنجره بسته شد. بازیکنان جدید پشت پنجره ماندند و آنها در آسیا حرفی برای گفتن نداشتند. ستاره‌های تیم یک به یک راهی تیم‌های پرطرفدار و متمول شدند. بعد از علیرضا مرزبان، رضا مهاجری، یحیی گل‌محمدی، مجتبی سرآسیایی، استفانو کوزین و سهراب بختیاری‌زاده نوبت به مهدی رحمتی رسیده بود تا اولین تجربه مربیگری‌اش را در مشهد سپری کند. رحمتی در لیگ بیستم با وجود فراز و نشیب‌ها تیم را در جایگاهی آبرومند تحویل داد اما لیگ بیست و یکم آغازِ پایانِ پدیده(شهرخودرو) بود.

آغاز مرگ تدریجی یک رویا

تیم به سختی با ۱۱ بازیکن بازی اول را انجام داد. مهاجری سرمربی تیم بود اما باشگاه قبل از قبول استعفایش جایگزینش یعنی اکبر میثاقیان را به تمرین فرستاد. تیم به دلیل مشکلات مالی در هفته دوم به کرمان نرفت و سه بر صفر بازنده شد. دروازه‌بانان یک بار بدون توپ تمرین کردند. مشکلات هفته به هفته بدتر و بدتر می‌شد و مدیران باشگاه و استان مهمترین دغدغه‌شان نام تیم بود. میثاقیان با انبوهی از نتایج ضعیف برکنار شد و به جای او داود سیدعباسی زمام کار را به عهده گرفت. او در لیگ به توفیقی نرسیده اما در جام حذفی به یک هشتم نهایی رسیده است. با این وجود اوضاع اصلا مناسب نیست. تنها نماینده استان خراسان در سطح اول فوتبال کشومان با سرعت به سمت نابودی می‌رود.

حالا بد نیست سراغی به پدیده یا شهرخودروهای لیگ‌های معتبر اروپایی بزنیم. تیم‌هایی که قعر جدول را به خود اختصاص داده‌اند. البته که عملکردشان از قعرنشین لیگ ما با میانگین ۰.۱۸ امتیازگیری تا حدی بهتر است.

لیگ برتر انگلیس: نوریچ

قناری‌ها عادت عجیبی دارند. در چمپیونشیپ قهرمان می‌شوند؛ به لیگ برتر صعود می‌کنند و در پایان فصل با اقتدار به لیگ یک برمی‌گردند و این چرخه ادامه دارد. آنها در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قهرمان چمپیونشیپ شدند. فصل بعد در لیگ برتر قعرنشین شدند. فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ یک بار دیگر قهرمانی سطح دوم فوتبال جزیره را به چنگ آوردند و در فصل جاری یک بار دیگر در آستانه سقوط هستند. نوریچ با دنیل فارکه آغاز کرد و چند هفته‌ای است که دین اسمیت سرمربی‌شان شده است. نوریچ به خاطر تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به نیوکاسل با ۱۰ امتیاز در رتبه بیستم لیگ برتر جای گرفته است و با منطقه امن سه امتیاز فاصله دارد.

سری آ ایتالیا: سالرنیتانا

از ۱۹ بازی هشت امتیاز به دست آورده‌اند و با منطقه امن جدول هشت امتیاز فاصله دارند. کمترین گل زده و بیشترین گل خورده به فرانک ریبری و هم‌تیمی‌هایش تعلق دارد. در هشت مسابقه اخیر نه تنها بردی به دست نیامده بلکه هفت بازی با باخت توام بوده است. سالرنیتانا بعد از ۲۳ فصل دوری دوباره به سری آ برگشته اما تغییر سرمربی و روی کار آمدن استفانو کولانتونو نتوانسته تاثیرگذار باشد. باید دید آنها به همین سادگی دوباره به سطوح پایین‌تر برمی‌گردند یا ورق برمی‌گردد.

لالیگا اسپانیا: لوانته

آنها هم مثل پدیده بردی به دست نیاورده‌اند و از ۱۸ بازی هشت امتیاز جمع‌آوری کرده‌اند. آلسیو لیسکی ۳۶ ساله با گذشته‌ای جالب به تازگی سرمربی تیم شده و در چند هفته اخیر نمایش تیم را بهبود داده است. آنها ۲ بازی آخر خود در لیگ را با نتیجه چهار بر سه باختند که آخری دربی والنسیا با خفاش‌ها بود. لوانته که فصل پیش چهاردمی لالیگا را به خود اختصاص داد در یکی دو دهه اخیر چند بار به دسته دوم سقوط کرده‌اند اما سریع مسیر خود را پیدا نموده‌اند. باید دید این تیم می‌تواند برای ششمین فصل متوالی در لالیگا بماند یا سقوطی دیگر در راه است. فعلا آنها با منطقه امن جدول هفت امتیاز فاصله دارند.

بوندسلیگا آلمان: گروتر فورث

در این فصل هم هفت گل و هم ۶ گل دریافت کرده‌اند. یک برد، ۲ تساوی و ۱۴ باخت چکیده عملکرد گروترفورث تازه بوندسلیگایی شده در این فصل بوده است. البته باید بدانید که چهار امتیاز از پنج امتیاز کسب شده در همین سه هفته اخیر به دست آمده است. آنها روزهای تلخ ابتدایی را پشت سر گذاشته‌اند و با اعتماد به استفان لیتل کم‌کم به مرحله امتیازگیری رسیده‌اند اما مشکل اینجاست که فاصله‌شان با منطقه سفید جدول ۱۲ امتیاز است. تیمی که تا به اینجای کار ۴۹ گل خورده داشته و تازه اولین کلین‌شیت‌ خود را به ثبت رسانده است. آخرین حضور آنها در بوندسلیگا به سال ۲۰۱۲ مربوط می‌شود که شوربختانه در انتهای همان فصل به دسته پایین‌تر برگشتند. آیا همان سناریو بعد از قریب به ۱۰ سال در حال تکرار شدن است؟ باید فعلا صبر کنیم.

لوشامپیونه فرانسه: سن‌اتین

شاید باور نکنید اما سن‌اتین پرافتخارترین تیم فوتبال فرانسه است. تیمی که ۱۰ بار لیگ یک را فتح کرده و در جام حذفی و اتحادیه و … هم بارها قهرمان شده است. با تیمی طرف هستیم که در سال ۱۹۷۶ به فینال جام باشگاه‌های اروپا رسید و با یک گل به بایرن‌مونیخ باخت. سبز و سفیدها در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در فوتبال فرانسه آقایی می‌کردند. به این فصل نگاه نکنید که این تیم از ۱۹ بازی ۱۲ امتیاز به دست آورده و ۱۴ شکست را از سر گذرانده است. همه چیز از بازی با پاریس بدتر شد. وقتی که مسی در پاس گل هت‌تریک کرد. بعد از آن سن‌اتین فقط باخت. در حالی که قبل از آن بحران ابتدای فصل را به اتمام رسانده بود و در چهار هفته هشت امتیاز به امتیازاتش افزوده بود. هواداران این تیم امیدوار هستند مانند فصل قبل تیمشان به یک باره اوج بگیرد. جایی که آنها توانستند در ۱۰ هفته پایانی پنج برد را به ثبت برسانند و لیگ را در رده یازدهم تمام کنند. پاسکال دوپراز به تازگی جایگزین کلود پوئل معروف شده تا عملیات نجات را رهبری کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر جام حذفی بوندسلیگا فرانسه بوندسلیگا جام حذفی رضا مهاجری علیرضا مرزبان فرانسه لیگ برتر لیگ برتر انگلیس لیگ قهرمانان آسیا مشهد نوریچ نیوکاسل والنسیا یحیی گل محمدی هشت امتیاز لیگ برتر یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد

دو هفته پیش در هفته سی‌ودوم سری آ جدال تیم‌های رم و اودینزه در دقیقه ۷۰ به دلیل وخامت حال اندیکا بازیکن رم نیمه کاره ماند و امشب دو تیم ۲۰ دقیقه باقی مانده را بازی کردند و رم گل برتری را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جدال تیم‌های رم و اودینزه در چارچوب هفته سی‌ودوم با نتیجه یک بر یک تا دقیقه ۷۰ ادامه پیدا کرده بود و پس از سکته قلبی اندیکا مدافع رم بازی نیمه‌ کاره ماند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا ۲۰ دقیقه باقی‌مانده از این بازی پنج‌شنبه شب در اودینه پیگیری شد و فدراسیون فوتبال ایتالیا به دو تیم اجازه داده بود با ترکیبی جدید هم می‌توانند وارد زمین شوند و یکی از تغییرات ده‌روسی حضور ثابت سردار آزمون در ترکیب اصلی بود.

در حالی که فقط چند ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود، روی یک کرنر کریستیانته گل برتری جالوروسی را به ثمر رساند تا جایگاه گرگ‌ها در رتبه پنجم تثبیت شود و در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • شکست لیورپول: شادترین روز اورتون در یک دهه!
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال