Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@04:16:31 GMT

راه کارهایی جهت ایمنی و تجهیز پارکینگ

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۲۸۸۸

راه کارهایی جهت ایمنی و تجهیز پارکینگ

امروزه با افزایش خودروها و ساخت مجتمع های بزرگ مسکونی، اداری، تفریحی و مراکز خرید باعث شده است تا طراحی و ساخت پارکینگ یکی از ملزومات ساخت و ساز باشد. در نتیجه می توان گفت طراحی و ساخت پارکینگ می تواند یکی از مهمترین دغدغه های سازنگان و طراحان مجتمع های بزرگ و کوچک باشد. به همین دلایل جای تعجب ندارد، که طراحی ایمنی ناکارآمد، تجهیزات ایمنی ضعیف پارکینگ و عوامل دیگر باعث می‌شود که تقریباً روزانه درگیری های بسیاری در پارکینگ‌ها رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً این درگیری‌ها از دعوای افراد برای پارک کردن یا ایجاد تصادف ناشی از برخومرد خودروها با یکدیگرمی‌شود. اگر می خواهید پارکینگ خود را فضایی مهربان، دوستانه و کارآمد نگه دارید، لطفاً با راهکارهای مربو به ایمنی و تجهیز پارکینگ آشنا شوید و در پارکینگ خود از تجهیزات مناسب پارکینگ ها استفاده نمایید.

انواع تجهیزات مورد استفاده در پارکینگ ها

پارکینگ ها و گاراژها می توانند مناطق شلوغی باشند. استفاده از تجهیزات ایمنی ترافیکی و پارکینگی مناسب می تواند از آسیب رساندن وسایل نقلیه به تاسیسات، اموال یا سایر وسایل نقلیه جلوگیری کند. عابران پیاده در گاراژها و محوطه های پارکینگ نیز در صورت عدم علامت گذاری مناسب یا محافظت از این مناطق با تجهیزات ایمنی مناسب، در خطر آسیب دیدگی قرار دارند. تجهیزات پارکینگ و تجهیزات ایمنی پارکینگ عبارتند از:

جدا کننده پارکینگ راهبند پارکینگ سرعت گیر پارکینگ محافظ ستون و ضربه گیر دیوار و گوشه پارکینگ تابلوها و علائم پارکینگ سیستم هوشمند پارکینگ آینه محدب پارکینگ متوقف کننده خودرو پارکینگ خط کشی پارکینگ

البته تجهیزات دیگری نیز در پارکینگ ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، که جهت ایمنی و تجهیز پارکینگ به کار می رود.

سرعت گیر پارکینگ

سرعت گیرها برای کاهش سرعت وسایل نقلیه تا رسیدن به سرعت مطمئن طراحی شده اند. سرعت گیرها می توانند ثابت و بتنی باشند یا می توانند اقلام نیمه دائمی باشند که از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده اند و در صورت نیاز می توان آنها را جدا کرد. سرعت گیرها همچنین باید رنگی با دید بالا باشد که رانندگان را از حضور آنها آگاه کند.

متوقف کننده پارکینگ یا کار استاپر

متوقف کننده پارکینگ موانع کوچکی هستند که در جلوی یک پارکینگ قرار می گیرند تا فضاهای پارک را از یکدیگر مشخص کنند. یکی از مزیت های متوقف کننده ها پارکینگ این است که وسایل نقلیه را از عبور از خطوط مشخص شده مناطق پارکینگ و آسیب رساندن به وسایل نقلیه در محل های مجاور جلوگیری به عمل می آورد .

بولارد پارکینگ

ستون بولارد یک ستون کوتاه و عمودی است که از ضربه محافظت می کند یا به عنوان یک نشانگر بصری برای وسایل نقلیه و عابران پیاده عمل می کند. پایه های بولارد معمولاً دارای درجه ضربه هستند و با بتن یا فولاد ساخته می شوند.

محافظ و ضربه گیر دیوار، گوشه و ستون

دیوارهای بتنی در اثر برخورد وسایل نقلیه یا سایر تجهیزات سنگین ممکن است آسیب ببینند. دیوارها و محافظ‌های گوشه نه تنها دیوارها را از آسیب‌های جزئی محافظت می‌کنند، بلکه ساختار با دید بالا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان نشانگر دید عمل کنند.

آینه های محدب

آینه محدب یک آینه گنبدی شکل است که معمولاً در محلی قرار می گیرد که به رانندگان و عابران پیاده کمک می کند تا اطراف گوشه ها یا مناطقی را ببینند که قادر به دیدن آن بدون این تجهیزات نبودند. استفاده از آینه های محدب در پارکینگ یا گاراژ می تواند به وسایل نقلیه کمک کند قبل از برخورد یکدیگر را ببینند.

تابلوها و علائم و خط کشی پارکینگ

استفاده از خطوط رنگ شده برای مشخص کردن فضاهای پارکینگ، گذرگاه ها، یا سایر موانع در پارکینگ یا گاراژ به رفع سردرگمی رانندگان و عابران پیاده کمک می کند. به همین ترتیب، استفاده از علائم مناسب به هدایت وسایل نقلیه و جلوگیری از وقوع تصادف کمک می کند. علاوه بر این، نگهداری مناسب از عرشه پارکینگ برای قابل مشاهده بودن تابلوهای کف بسیار مهم است.

راهبند پارکینگ

هدف از بازوی راهبند جلوگیری از حرکت وسایل نقلیه با سرعت زیاد یا به منطقه ای است که مجاز به حضور در آن نیستند. نگه داشتن بازوهای سد در پارکینگ یا گاراژ می تواند از ورود غیرمجاز جلوگیری کند و از سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده محافظت کند. در واقع می توان گفت این راهبند ها ورود و خروج خودروها به پارکینگ را کنترل می کنند.

چرا به تامین پارکینگ و تجهیزات ایمنی نیاز دارید؟

تجهیزات ایمنی پارکینگ و تجهیز پارکینگ به تجهیزات هوشمند، از تصادفات  در پارکینگ  و کاهش جرایم پارکینگ کمک می کند و پارک ایمن وسایل نقلیه را تضمین می کند. تجهیزات ترافیکی پارکینگ قابل تعویض هستند، به این معنی که تجهیزات را می توان به راحتی برای کارهای تعمیر یا ساخت و ساز جدا کرد و در صورت نیاز با تجهیزات جدید جایگزین کرد.

یکی از مزایایی کمتر شناخته شده محصولات پارکینگ قابل حمل وایمنی محیطی است. از آنجایی که فرآیند نصب و جایگزینی شامل هیچ فرآیند ساخت و سازی نمی شود، هیچ گونه انتشار کربن یا سایر آسیب های زیست محیطی در نتیجه این محصولات متحمل نمی شود. تجهیزات ایمنی پارکینگ احتمال تصادفات در پارکینگ را کاهش می دهد. قابلیت حمل آسان تجهیزات پارکینگ و قابل حمل بودن تجهیزات باعث می شود، بتوان به راحتی و بدون نیاز به ابزار یا مصالح ساختمانی تعویض کرد. تعویض مکان تجهیزات پارکینگ باعث می شود تا طراحی پارکینگ شما تغییر یابد. همچنین در پارکینگ خود از تجهیزاتی استفاده نمائید که دارای کیفیت و استقامت بالایی باشد تا کمترین نیاز را به تعویض و جایگزینی داشته باشد.

نکات مهم در خرید تجهیزات پارکینگ

قبل از خرید تجهیزات پارکینگ خود، نقشه ای از محل پارکینگ تهیه نمائید. طراحی پارکینگ ها باید بر اساس مفهوم استفاده بهینه از فضای پارکینگ باشد. به این معنی که برای جلوگیری از تصادف و تسهیل پارک خودرو باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید. پارکینگ هایی با حداکثر ۱۵ جای پارک نیازی به محوطه سازی ندارند، در حالی که پارکینگ هایی با ۱۶ تا ۱۶۰ جای پارک حداقل به ۵ درصد محوطه سازی نیاز دارند. نقشه های پارکینگ باید شامل قرارگیری تجهیزات ترافیکی پارکینگ باشد. تعداد تجهیزات مورد نیاز در پارکینگ ها را محاسبه نمائید و از شرکت های معتبر مانند مجموعه پارک ترافیک تهیه نمایید. پارکینگ ها باید به طور منظم به روز شوند و نگهداری شوند، حتی اگر به دقت طراحی شده باشند.

در پایان

کاربرد تجهیزات پارکینگ به شما این امکان را می دهد که پارکینگ خود را به سطح بالاتری از کیفیت و عملکرد برسانید، دسترسی را کنترل کنید و کل تاسیسات را به راحتی مدیریت کنید. ما در پارک ترافیک  سال‌ها تجربه در طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات پارکینگ داریم و به مشتریان خود ماشین‌های پارکینگ قابل اعتماد با قابلیت جابجایی آسان و گزینه‌های نگهداری گسترده ارائه می‌کنیم که سال‌ها کارکرد را تضمین می‌کند.

کد خبر 1586465

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پارکینگ تجهیز پارکینگ عابران پیاده تجهیزات ایمنی پارکینگ ها وسایل نقلیه پارکینگ خود متوقف کننده سرعت گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی