Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:20:10 GMT

علت تیر کشیدن سر چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۲۹۷۳

علت تیر کشیدن سر چیست؟

رئیس انجمن سکته مغزی گفت: دیسک‌های گردنی، برخی عفونت‌های گوش و در افرادی که سابقه میگرن دارند می‌توانند دردهای ناحیه پشت سر و گردن را ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، مسعود مهرپور، رئیس انجمن سکته مغزی ایران در پاسخ به این پرسش که «علت تیر کشیدن در ناحیه سر چیست؟»، بیان داشت: دردهای ناگهانی چیزی است که به صورت خیلی کوتاه در قسمت‌های مختلف سر احساس می‌شود و بیشتر در مسیر عصب‌های زیر پوستی مثلاً پشت گوش یا پشت سر احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ‌اینها جزو گروه دردهایی هستند که نورالوژی بوده و خیلی وقتها عامل خطرناکی پشت آن وجود ندارد و تحریک‌های عصب باعث این دردها می‌شود.


رئیس انجمن سکته مغزی ایران بیان داشت: افرادی به دنبال ابتلا به بیماری زونا که در اثر فعال شدن ویروس آبله مرغان در سنین بالا بوده، فرد دچار ضایعات پوستی در مسیر عصب می‌شود، این دردها را احساس می‌کنند؛ به طوری که بعد از آن نیز می‌تواند دردهای خیلی کوتاه ناگهانی، شدید و غیر تحملی به همراه داشته باشد.


مهرپور یادآور شد: در بیماری زونا و برخی بیماری‌های ویروسی نیز که عصب را تحریک می‌کند و همچنین افراد دچار بیماری‌های سیستم خود ایمنی مثل افرادی که دچار ام اس هستند نیز می‌توانند چنین دردهایی را تجربه کنند.


این استاد بیماری‌های مغز و اعصاب با بیان اینکه بعضی اوقات دیسک‌های گردنی می‌توانند دردهای ناحیه پشت سر و گردن را ایجاد کنند، ابراز داشت: همچنین برخی عفونت‌های گوش و افرادی که سابقه میگرن دارند نیز می‌توانند چنین حالتی را داشته باشند.


وی متذکر شد: در مجموع تحریک بیشتر خود عصب‌های زیر پوست است که این دردها را به وجود می‌آورد و با مُسکن‌های معمولی قابل کنترل نیست؛ البته خیلی شایع است و اکثر اینها دردهای غیر اختصاصی است اما اگر ادامه داشت نیاز به بررسی بیشتری دارد یا اگر فرد زمینه این بیماری‌ها را دارد باید با پزشک مشورت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سردرد درد سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟