Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار‌ها نشان می‌دهد دولت سیزدهم توانسته است تنها در پنج ماه، ۷ برابر دولت قبل واکسن وارد کند.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: دو سال پیش بود که زمزمه‌های شیوع ویروسی مرموز در یکی از شهر‌های چین شنیده شد؛ ویروسی که طی مدت زمانی کوتاه به کشور‌های مختلف جهان سرایت کرد و به‌تدریج جان تعداد زیادی از افراد را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی پس از شیوعْ این ویروس یک همه‌گیری جهانی نام گرفت و دانشمندان جهان قدم در راه ساخت واکسنی مؤثر علیه بیماری کرونا گذاشتند.

از زمان آغاز تولید واکسن‌های کرونا در جهان، تلاش‌هایی برای واردات واکسن کرونا به ایران نیز صورت گرفت. نخستین محموله واکسن در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ وارد کشور و به تعدادی از اعضای کادر درمان تزریق شد؛ رفته رفته به تعداد محموله‌های وارداتی افزوده شد، اما میزان واکسن‌های واردشده، کفاف واکسیناسیون جمعیت هدف را نمی‌داد.

از بهمن‌ماه سال ۹۹ تا پایان کار دولت دوازدهم؛ حدود ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد که تنها کفاف بخش کوچکی از واکسیناسیون جامعه هدف را می‌داد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، واردات واکسن شتاب بسیار زیادی گرفت؛ علیرضا رئیسی، معاون بهداشت سعید نمکی وزیر بهداشت دولت دوازدهم، به تأثیر تماس تلفنی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور چین در افزایش سرعت واردات اذعان و بیان کرد: "در تماس تلفنی رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس‌جمهور چین، قرار شد میزان واکسنی که قرار بود آبان ماه وارد شود، در همان مهرماه به دستمان برسد".

تنها طی پنج ماه پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، بیش از ۱۳۱ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد؛ بنابر اطلاعات گمرک و سازمان غذا و دارو، تنها در پنج ماه نخست دولت سیزدهم، میزان واردات واکسن افزایشی ۷ برابری نسبت به دولت دوازدهم داشته است.

کاهش چشمگیر شیب فوتی‌های کرونایی، مؤید تأثیر شگرف واکسیناسیون کرونا است؛ این روز‌ها با کاهش سن واکسیناسیون به ۱۲ سال، روند فوتی‌ها به کمترین میزان خود طی تمام ماه‌های اخیر رسیده است.

در شبانه‌روز گذشته ۲۱ استان کشور، مرگ‌ومیر صفر و یک داشته‌اند؛ در حالی که در اواسط مردادماه سال جاری، تنها در شهر تهران ۱۶۲ نفر طی ۲۴ ساعت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده بودند؛ روز گذشته (۴ دی‌ماه ۱۴۰۰) تعداد موارد فوت بیماران کرونایی در استان تهران ۵ نفر بوده است.

این روز‌ها با شیوع گونه‌ای جهش‌یافته از ویروس کرونا در کشور‌های جهان موسوم به "اومیکرون" تزریق دوز سوم واکسن سریعاً در دستور کار وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است و بسیاری از مراکز واکسیناسیون دوباره فعال شدند تا از بروز پیک جدید بیماری جلوگیری شود.

با وجود این، دستاورد‌های بزرگی که در دولت سیزدهم در عرصه واکسیناسیون کرونا حاصل شده است، نباید قربانی کم‌توجهی عده‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود و ضروری است با استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و مشارکت در امر واکسیناسیون، به بهبود روزافزون شرایط کرونا در کشور کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: واکسن را جدی بگیرید؛ اومیکرون در کمین واکسن نزده‌ها

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا واردات واکسن دولت سیزدهم واکسن کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟