Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی ضمن اشاره به تامین ۴۰ میلیارد دلار منابع ارزی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: بانک مرکزی در نظر دارد که با راه‌اندازی سامانه تا دو ماه دیگر پرداخت ارز مسافری و دانشجویی ساماندهی کند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز؛ «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  امروز ( یکشنبه ۵دی) در نشست هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به نظرات مطرح شده در این جلسه توسط فعالان بخش خصوصی اظهارداشت: به نظر می‌رسد برای حل این مسائل باید کارگروه مشترکی تشکیل شود، زیرا تنوع موضوعات بسیار زیاد است و با تشکیل یک کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و بانک مرکزی و البته در صورت حضور وزارت صمت می‌توان مسائل و مشکلات را در کارگروه مشترک مطرح و به نتیجه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سال آینده سال خوبی نسبت به امسال خواهد بود گفت: پیش‌بینی ما از میزان ارزآوری این است که سال آینده نسبت به امسال ارزآوری بیشتری خواهیم داشت.


رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال در حوزه‌های ارزی نسبت به سال گذشته وضعیت ارزی بهتر بوده است به‌طوری که در طول ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تأمین ارز به روش‌های مختلف معادل ۳۶ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار بوده است، اما در ۹ ماهه ۱۴۰۰ تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.


وی اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال تأمین ارز ما از کل صادرات نسبت به سال گذشته بهتر بوده و لذا بخشی از این موضوع به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات باز می‌گردد.

 

خرید ارز از صرافی‌ها الکترونیکی می‌شود

 

 صالح آبادی در ادامه  نشست در مورد سوء استفاده در حوزه ارز مسافری و دانشجویی با توجه به اینکه افرادی پس از خرید بلیت و دریافت ارز اقدام به لغو بلیت می‌کنند، اظهارداشت: ما در حال ساماندهی مجدد نحوه پرداخت ارز مسافری و دانشجویی هستیم و چند روز پیش نیز به کانون صرافان نامه‌ای ارسال کردیم و از آنها خواستیم تا مشکلات را به ما منتقل کنند و ان‌شاءالله در روزهای آینده بخشنامه‌ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ می‌شود.

 

وی افزود: در حال حاضر در حال تدوین بخشنامه جدید هستیم که همانطور که اشاره شد در تکمیل بخشنامه قبلی خواهد بود و با استفاده از آن جلوی سوء استفاده از سهمیه ارز مسافری و دانشجویی گرفته می‌شود.

 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ظرف دو ماه سامانه مربوطه راه‌اندازی می‌شود گفت:‌ بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ارز بخرد بدون نیاز به می‌تواند غیرحضوری درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌های بانکی و غیربانکی ارسال کند و خرید خود را انجام دهد بعد از آن می‌تواند مراجعه کند و به صورت فیزیکی ارز خود را دریافت کند.

 

وی افزود: همچنین در حال بررسی هستیم تا ارز را به حساب فرد واریز کنیم تا خریدار بتواند در هر نقطه‌‌ای از کشور از شعب بانکی، ارز خود را تحویل بگیرد.

 

پایان پیام//

برچسب ها: بانک مرکزی ، علی صالح آبادی ، بازگشت ارز ، بخش خصوصی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q82

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی علی صالح آبادی بازگشت ارز بخش خصوصی ارز مسافری و دانشجویی بانک مرکزی بخش خصوصی ۹ ماهه رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی

محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی با بیان اینکه اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد و همزمان با کاهش نرخ تورم، کاهش خلق نقدینگی توسط بانک ها را داشته ایم گفت:  مجموع این عوامل باعث شده است که  یک اتفاق و هماهنگی کم نظیر در حوزه کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش  میزان تولید صورت گیرد.

محرمیان  بیان کرد:  آن چیزی که  باعث می شود بحث تامین نقدینگی دچار مشکل شود و روش های تامین مالی مورد توجه قرار گیرد  تامین مالی و تعهد آن بوده است که از طریق برات الکترونیکی عملا این کار انجام می شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی  بیان کرد:  برات الکترونیکی در شرایط امروز یک ابراز بسیار کار آمدی است که مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه ساز جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مردمی می شود.

محرمیان بیان کرد:  هماهنگی خوبی بین سازمان ها لازم است که  در شبکه بانکی و بانک های مختلف صورت گیرد و در حال حاضر  شبکه بانکی آماده خدمت رسانی در این بخش است‌.

وی افزود: شبکه بانکی برای پیاده‌سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تأمین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری‌های نوین موارد فنی و جزییات را به‌ خوبی پیش برده‌اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل‌پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و... نیز در نهایی‌سازی این پروژه مشارکت داشتند.

وی افزود: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکارگیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد